PR-CV 113 AZAGADOR DE CHELLA A ANNA

Font de l'Abrullador
Gorgo del Catalán
15-12-1997

Manantial del Abrullador, area recreativa - Los Molinicos (azud) – area recreativa Playa Salvaje - Fuente de los Chopos (Chella) - El Salt (mirador) – Ermita S. Nicolas – Chella – Fuente Negra - Gorgo del Catalán - Anna

La senda de caràcter lineal té dos punts d'inici / final, un en el Gorgo del Català (Anna) i un altre en el brollador de l’Abrullador (Chella). Està previst que d'aquest punt s'enllace amb el GR-7 en la Creu del Galliner.
El primer tram de la senda discorre des del brollador de l’Abrullador fins a Chella. El recorregut s'inicia per una pista forestal que recorre el barranc de l’Abrullador. Posteriorment es pren la senda situada al costat de la séquia mare (séquia que recull l'aigua que sorgeix del brollador ja esmentat) fins a arribar al paratge dels Molinicos. En aquest mateix lloc es troba la platja salvatge, que és un assut sobre el barranc on la població acostuma a banyar-se. Des d'ací aconseguim el nucli urbà de Chella seguint camins rurals. A Chella accedim deixant a mà esquerra el poliesportiu municipal i després de creuar la carretera que travessa el municipi, arribem al parc dels Xops.
La senda continua per un camí que voreja el riu aigües avall fins al Salt (cascada d'aigua del riu Sellent), on connecta amb una senda que ascendeix pel vessant del barranc fins al mirador de Chella.
Des del mirador, i travessant 100 m. del barri antic de Chella, ens dirigirem cap a Anna pel Corriol Real. Per a això partirem de l'Ermita i recorrerem la cresta de la formació rocosa que uneix tots dos termes. En sentit cap a Anna, a l'esquerra, es troben alineades en la mateixa direcció un complex de huit avencs de diferent grandària i aspecte, de gran bellesa i espectacularitat. Seguint el corriol real, el trajecte de la senda acaba en un camí rural que discorrent al costat del Gorgo català, continua fins a arribar al centre històric d'Anna. El Gorgo Català és un dels múltiples afloraments de l'aqüífer en aquesta zona que ha sigut adaptat per al seu ús com a zona de bany.