PR-CV 316 SENDER DEL PILÓ DE LA CREU

Entitat promotora: Ajuntament de les Useres

Estat de l'homologació: Control de qualitat condicionat

Després de les revisions efectuades per part dels tècnics de senders, aquest sender ha sigut “condicionat” en detectar-se algunes deficiències de senyalització horitzontal (marques de pintura) i/o vertical (pals direccionals i panells informatius) o de continuïtat per a ser recorregut seguint exclusivament les senyals. Aquest fet ha sigut comunicat al promotor del sender.
Per seguretat, i mentre duren els treballs d'adequació, es recomana extremar l'atenció en el seguiment del recorregut. A més, els esports de muntanya impliquen riscos derivats de la pròpia activitat i de l'entorn en el qual es realitzen, que són assumits totalment per cada esportista, per a això han de formar-se, planificar-se, equipar-se adequadament i fer un ús responsable dels senders.

Sender amb interés mediambiental

15-07-2005
maig de 2022
0616-1; 0593-3; 0592-4

Les Useres - Enllaç GR 33 – Mas de Parranda - Mas de Artesa de abajo - Piló de la creu - Mas de Carxet - Font del Mestre - Font de la Presola – Les Useres

Iniciem el sender en la CV-165 al costat del cementeri, al poc ens unim amb el GR 33 que als pocs metres l'abandona per una senda que descendeix a un barranc per a eixir a la porta d'entrada al mas del Gat en la pista que condueix a l’Artesa, passant pel mas de Parranda, es voreja el turó de les Arteses passant pel mas de Marquillo, als pocs metres de pista, al costat d'una torre d'electricitat, es pren una senda en fort ascens (NO) fins el piló de la Creu.
El retorn per la mateixa senda fins a la pista, on prendrem a l’esquerra uns 30 m i es gira bruscament per un viarany a la dreta ja en franc descens passant pel mas de Bon Dia (o del Pelegrí) i la font del Maestre ja en la capçalera del barranc pel qual continuarem descendent per la seua vessant dreta fins a uns camps de cultius, on es torna a convertir en camí en el mas de Palanca. Prendrem la senda que ens portarà fins a un camí que ix a la carretera CV-165 al costat del pont, en el paratge denominat de la Fogaseta i seguim a la dreta un curt tram de carretera fins al paratge de la Presola amb la seua font i descansador de bestiar. Es contínua aigües avall uns 200m, passant pel pont Vell per a prendre un camí que ens acostarà a la costanera del cementeri que remuntarem en fort ascens fins a l'àmplia esplanada al costat de la porta del cementeri.