PR-CV 332 PORTELL - CASTELLFORT

Entitat promotora: Asoc. Desenvolupament integral dels Ports

15-02-2007
20-02-2008

Se recomienda consultar la regulación y/o autorización para el uso de los senderos en estos espacios naturales protegidos en la web de la Conselleria de Agricultura, Desarrollo Rural, Emergencia Climática y Transición Ecológica

• Alt Maestrat (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)
  • Rambla de Celumbres (Paratge Natural Municipal)

Plaça de la Mare de Déu ( Portell ) - Barranco camino Alberedes - Barranco de la Cova Antolà - Creu de Fusta - Rambña de les Truites - Pont de la Rambla -Enlace PR-CV 332.1 - Carbonera , Bco. de les Rambletes - Collado - Vago - Piedra del Peregrino Pared Serrà - Portera gusta - Mas d'Ibanyes - PR - CV 309 Camí del Bruixeral - Castellfort

L'itinerari comença en la plaça de la Mare de Deu, al costat de la porta de l'església parroquial de Portell. Des d'allí pren un camí cimentat que al poc travessa la carretera que uneix Portell amb Vilafranca. Segueix de front ignorant alguns desviaments que entren a unes granges pròximes. En el punt quilomètric 1470 acaba el camí i continua per una sendeta al costat d'un ribàs. Poc després supera la capçalera d'un barranc i vira a l'esquerra per a ascendir fins a una creu de fusta. Des d'allí enllaça amb un camí amb ferm de formigó que descendeix cap al profund tàlveg de la rambla dels Truites. Sense arribar al fons es desvia per una senda que al poc creua la rambla per un venerable pont de carreus del segle XVII. Des d'allí segueix per senda fins a enllaçar amb un camí ascendent. Més amunt arribarem a un pla on es bifurquen els camins. Seguim el ramal de la destra. En el punt quilomètric 4810 es bifurca aquesta sendera amb la variant PR CV 332.1, que porta a l'enllaç del PR CV 309, en el paratge del Peiró de Sant Pere.
Seguim la sendera principal cap a Castellfort, travessant un ampli i copiós bosc de pins negrals. Després creuem un camí paral·lel al tàlveg del barranc de les Rambletes. Segueix en ascens per un camí abandonat fins a enllaçar amb l'assagador dels Albardes. Des d'allí continua cap al mes d´Ibanyes, el qual creua per a ascendir cap a la part alta, i ja per un estret assagador aboca al camí empedrat del Bruixeral, on acaba el recorregut en enllaçar amb el PR CV 309, que arriba fins al pròxim poble de Castellfort.