PR-CV 384 RUTA DE LES FONTS

Sender amb interés geològic
Sender amb interés mediambiental
15-08-2010

Se recomienda consultar la regulación y/o autorización para el uso de los senderos en estos espacios naturales protegidos en la web de la Conselleria de Agricultura, Desarrollo Rural, Emergencia Climática y Transición Ecológica

• Serra d'Espadà (Parc Natural)
  • Serra d'Espadà (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)
  • Serra d'Espadà (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)

Centro de Interpretacion, Parc Serra Espadà - Plaza de la Font - Salida casco Urbano - Desvío GR 36 y PR-CV 138 - Pinar - Font de Castro - Sureres - Font Marilda - Área recreativa - cruce CV 219 - Font de la Figuera - Font del Fonillet , Microrreserva de Flora - Área rereativa - Escaleras - Font Fosques - Casco Urbano Eslida

L'eixida s'efectua en direcció al casc urbà d'Eslida , ascendint uns metres per la CV-223 i desviant-nos immediatament a l'esquerra fins a trobar-nos amb la Plaça del Moli. En aquest punt un pal vertical ens indica la direcció a prendre.
En sentit oposat es desvia el PR – CV 352 i el GR 36 direcció Alcudia, mentre que compartint recorregut amb el nostra sender el PR – CV 138, el SL – CV 101 i el GR –36 direcció Vilavella prenem el Carrer Sant Antoni. Després d'uns 200 m eixim del casc urbà continuant per una pista asfaltada.
A uns 300 es desvia cap a l'esquerra per una senda el GR-36 i el PR-CV 138. Pal vertical. Nosaltres continuem per la pista asfaltada. Arribem a un encreuament de pistes. Estem en la zona coneguda com 'picadero de cavalls'. Continuem per la pista asfaltada a l'esquerra. Deixem la pista. Prenem la senda a l'esquerra que creua un barranc i comença a pujar. Continuem pujant. S'observen trams del camí antic.
Travessem una pineda. Es desvia el SL-CV 101. Arribem a una pista de terra. Finalitza la pujada. Continuem per ella cap a l'esquerra. Deixem la pista. Baixem per unes escales que condueixen a una senda. Pal vertical. Empalmem de nou amb el GR 36 i amb el PR-CV 138. Continuem baixant. S'observen trams de l'antic camí empedrat.
Acabem el fort descens. Entrem en un camí asfaltat. Arribem a la Font de Castro. Deixem el camí asfaltat. Pugem per una senda. Contineum pujant Travessem un bosc de 'sureres'. Poden observar-se les restes de l'activitat de l'extracció de suro.
Comença una forta baixada. Arribem a la Font Matilda. Continuem a l'esquerra per una pista asfaltada. Passem per una zona recreativa equipada amb paellers, taules i papereres.
Arribem a una zona de xalets. La pista empalma amb la carretera CV-219. A l'esquerra arribaríem al casc urbà d'Eslida . Continuem a l'esquerra pel costat esquerre de la carretera.
Després de recórrer uns pocs metres la carretera prenem un sender que puja a la nostra dreta. Pal vertical. Empalmem de nou amb el PR-CV 352. El sender ascendeix al llarg d'uns 300 m. A mesura que agafem altura les vistes són mes espectaculars. Per fi arribem al punt mes alt i comença la baixada. Pocs metres després prenem en la mateixa direcció una ampla pista de terra.
Seguint per la pista en permanent baixada arribem a la Font de la Figuera. Pal vertical. Prenem sender que puja a l'esquerra. El sender ascendeix contínuament. S'observen alguns trams del camí empedrat antic.
Arribem de nou a una pista. Deixem el GR 36 i PR-CV 352. Pal vertical. Arribem a un encreuament de pistes. A l'esquerra. De nou, encreuament de pistes. A l'esquerra. Arribem a la Font del Fonillet. Deixem pista. Baixada a la dreta. Arribem de nou a una pista. A l'esquerra. Encreuament de pistes. A l'esquerra.
La pista deixa de descendir. Zona oliveres. Arribem a una zona recreativa. Font de Sant Josep . Deixem pista i continuem pel barranc. Passem per sota d'una conducció d'aigua. Gir a l'esquerra. Abandonem el barranc. Pugem per unes escales. Continuem entre oliveres.
Arribem a la Font dels Fosques. Continuem pel camí asfaltat. Arribem a la carretera. Entrem en el casc urbà.