PR-CV 417 PARAJE DE LA VILLA DE GAIBIEL

Entitat promotora: Asociación cultural "El Bosquecillo" de Gaibiel

16-12-2011
maig de 2022

• Serra d'Espadà (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)

Gaibiel - Font del Vicari (enllaç PR-CV 63.4) - Aljub de la Costalata - Mirador de la Carrasca - Castell - Font de la Vall - Molí (enllaç PR-CV 63.4) - Las Fuentes (enllaç PR-CV 63.4) - Encreuament Margenias - Santa Bàrbara - Gaibiel

Des del frontó parteix un camí de ciment que ens porta al riu Regajo, al paratge de la font del Vicari. Travessem el riu per un pont i a esquerres busquem un antic camí empedrat que en ziga-zaga ens puja fins a l'Alt de la Costalata. Des d'ací, la senda ens porta a l'Aljub de pedra seca i fi d'enllaç amb el PR-CV 63.7. Prenem a esquerres una pista que en un primer tram d'ascens, ens porta al mirador de la Carrasca. Des del mateix prenem una senda en sentit descendent amb vista al poble, que desemboca al Castell. Des del mateix prenem una pista de terra que després de passar el càmping, enllaça amb una xicoteta senda que creua una pineda i un xicotet barranc, i ens deixa al costat del cementeri en el camí de la font de la Vall. Camí que ens condueix a aquesta font, per a prendre la pista de terra que parteix de l'esquerra de l'Ermita. Seguim la fins a arribar a la Font de L´Alqueria. Des d'allí prenem la pista a esquerres, que ens portarà a la CV- 213, que que continuant a la nostra dreta, en uns 200 metres, eixirem de la carretera per una pista a la nostra esquerra, que després de travessar el riu, ens conduirà al Molino baix. Des d'allí prenem una senda a dretes en sentit ascendent, que sempre amb el riu a la nostra dreta ens condueix a la partida de les Fonts, on es troben els naixements. Des del pal indicatiu i fi d'enllaç amb el PR-CV 63.4, prenem la pista formigonada en sentit ascendent, pista que després es converteix en asfalt fins a arribar a l'encreuament de Margenías. Des d'allí prenem una pista de terra a esquerres, que després de passar una caseta de caçadors ens puja per Gabarra per a arribar a la Bassa dels Segadors o Alt de Santa Bàrbara, amb la seua xicoteta bassa, caseta de caçadors i estructura de pedra amb imatge de la Santa. Baixem per la pista de formigó per a arribar en 5 minuts a Gaibiel.