SL-CV 123 CAMÍ DEL XORRO

Entitat promotora: Ayuntamiento de Torrent

15-12-2012

Torrent C/. San Luis Beltrán - Pont Blau - Acueducto - Cruce de Barrancos - Presa El Pantà - Font de Sant Lluis - Ermita Mas del Jutge

La sendera comença en el nucli urbà de Torrent de Sant Lluís Bertrán, on se situa la vella bàscula de Torrent. portarem com a acompanyant durant bona part del trajecte el barranc de l'Horteta. Continuant per aquest carrer fins al final podem observar com l'asfalt es converteix en camí de terra i, tot seguit, a l'altura dels últims edificis, una senda, just en el nou Puente Blau, que travessarem per baix. Quan passem el Pont Blau, transitem per una sendera d'àmplia superfície i poblada per vegetació; continuem portant durant uns metres més el barranc de la Carrinclona com a companyia. Aquesta sendera mor a l'altura d'un aqüeducte xicotet o séquia que creua un barranquito. Al travesarlo o envoltar-ho, posem direcció cap a l'esquerra pel camí de Lluis Lamarca fins al camí Sant Hermenegildo, que creuem per a entrar en un camí recte que comença a endinsar-se entre camps de cultiu, alguns abandonats. Aquest camí, uns pocs metres més endavant, fa un gir obligatori cap a a la dreta i nova ment cap a l'esquerra. De seguida entrem en un altre camí a la dreta i de nou a l'Esquerra fins a arribar a una casa a la vora del barranc. Abans d'arribar hem de girar a la dreta seguint les marques de continuïtat per a descendir fins a la conca del barranc de la Carrinclona. Ja en la conca, seguim en direcció a l'esquerra fins a arribar a un xicotet pont que porta la canalització de l'aigua que antigament arribava fins al Rafol, hui en desús. Aquest pont travessa el barranc de les Canyes o del Matemàtic just quan desemboca en el barranc de la Horteta. Des d'ací, després d'haver gaudit de l'agradable ombra dels últims oms que queden en Torrent, seguim les indicacions que no porten de nou a coincidir amb la sendera ST-1 durant uns pocs metres, fins a arribar al camí de Mas del Jutge. Allí nosaltres agafarem l'adreça cap a l'esquerra per a acabar el nostre passeig.