SL-CV 131 SENDERO BARRANCO DEL AGUA

Entitat promotora: Ayuntamiento de Chera

1 valoració

Sender local que discorre pel barranc de l'aigua, al costat de la població de Chera, durant la qual ens trobarem amb nombrosos atractius: fonts, ponts, séquies i arbres monumentals.

15-12-2010
juliol de 2018

• Alt Túria i Serra del Negrete (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)
  • Sierra del Negrete (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)

Fuente del Barrio - Fuente Gabriel - Fuente de las Tosquillas

Eixint des de la Font del Barri, direcció riu amunt, primer pel costat esquerre orogràfic per creuar-se al dret en un centenar de metres. Creuar per una passarel•la fins a accedir a una pista de terra. Anirem a la dreta (aigües a dalt) per la pista, passant per la Puentecilla i seguidament per la Font Gabriel. Des de la Font Gabriel, ascendirem per l'esquerra fins a enllaçar amb un camí asfaltat que ens porta als dipòsits d'aigua del poble. Abans d'arribar als dipòsits, veurem un sender que entra en la llera (també està la zona d'escalada del Cingle del Frare) i en una zona de bancals. Seguir la pista que després es convertix en sender, passant per una zona d'hortes i casa de llauradors, amb les séquies al nostre costat, fins a arribar de nou a la Puentecilla (però a l'altre costat del pont). Seguir pel camí fins a arribar a la primera bifurcació, on ens anirem a la dreta per una pista entre camps que després d'un bon tram es convertix en asfalt. Baixarem per la carretera, i després pel carrer Calvo Sotelo fins a arribar al camí de la Font del Barri (que està a la nostra dreta). Seguirem per l'esquerra per arribar a un fanal amb indicacions dels PR-CV 101 i 102. Des d'ací, entrarem al carrer Siete Aguas, per baixar per un camí entre cases, de vegades asfaltat, fins a trobar la Font de les Tosquillas. Creuarem el barranc, on se separa el PR-CV 102, i seguirem tot el costat dret orogràfic del barranc de l'Aigua, passat pel safareig fins a arribar de nou a la Font del Barri.