PR-CV 100 RÒTOVA

Entitat promotora: Ajuntament de Ròtova

Estat de l'homologació: Control de qualitat condicionat

Després de les revisions efectuades per part dels tècnics de senders, aquest sender ha sigut “condicionat” en detectar-se algunes deficiències de senyalització horitzontal (marques de pintura) i/o vertical (pals direccionals i panells informatius) o de continuïtat per a ser recorregut seguint exclusivament les senyals. Aquest fet ha sigut comunicat al promotor del sender.
Per seguretat, i mentre duren els treballs d'adequació, es recomana extremar l'atenció en el seguiment del recorregut. A més, els esports de muntanya impliquen riscos derivats de la pròpia activitat i de l'entorn en el qual es realitzen, que són assumits totalment per cada esportista, per a això han de formar-se, planificar-se, equipar-se adequadament i fer un ús responsable dels senders.

Ruta que ens permet descobrir bells racons de Ròtova. La ruta enllaça valors naturals i històrics com les fonts dels Galeries i dels Llibrells, juntament amb miradors com l‘Estruca o els que ens ofereixen els pics de Picaio i el Alt dels Àguiles, o l'avenc del Gall. Històrics com el Castell del Borró, d'època musulmana i l'aqüeducte del segle XV. També podem gaudir de la frondosa vegetació del barranc de les Galeries i la seua microreserva de Flora.

15-05-2001
maig de 2022

• Cova de les Rates y Casa dels Garcies (Microreserva de flora)
  • Montdúver - Marjal de la Safor (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)
  • Serra del Motduver i Marxuquera (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)
  • Serres del Montdúver i Marxuquera (ZEC - Zona de Especial Conservació)

Ròtova - Aqüeducte - Mirador de l'Estruca - Simeta del Gall - Riu de Vernissa - Ròtova

Partim del carrer Molinet núm. 35 de la població de Rotova, amb adreça a l'aqüeducte, per pista asfaltada. Compartim recorregut amb el GR 236. La pista ens creuara per dues vegades el riu Vernissa. En el primer encreuament del riu tenim l'opció de prendre la variant que ens portara directe al Castell de Borró. Si decidim rebutjar aqueixa opció i travessem per segona vegada el riu. Prendrem un carril de terra a la dreta que es transformara en senda. De seguida arribarem a l'aqüeducte, d'un únic arc ogival, edificat en el segle XV perquè la séquia de l'Arcada poguera salvar el Barranc dels Galeries i arribar fins al Convent de Sant Jerònim de Cotalba. La senda ens tornarà a travessar el riu Vernissa, aquesta vegada per blocs redons. Continuarem remuntant el frondós barranc dels Galeries, trobant un cartell que ens anuncia la microreserva de Flora de Cova dels Rates. Fent referència a una cova utilitzada per les ratapinyades en la seua època de reproducció i hibernació pròxima. Continuem l'ascens per sendera dins del barranc fins a arribar a una antiga mina d'aigua i a la font dels Galeries. La pujada s'endureix, però gràcies a uns escalons ens ajudara a continuar fins a l'encreuament amb la variant anterior que ens conduiria al Castell de Borró. Prendrem un desviament a l'esquerra que ens condueix fins a un antic forn de calç. Continuem pujant fins al mirador de L'Estruca amb magnífiques vistes al Circ de la Safor, Montgo, Monduver, Rotova i Alfahui. La següent fita del nostre recorregut serà l'encreuament per a visitar el Picaio, una altra talaia amb boniques vistes. Reprenem el camí pujant cap a l'encreuament amb el Alt dels Aguiles, des del qual tenim accessible el pic amb boniques vistes del Castell de Borró. Ja hem arribat al punt més alt del recorregut. Comencem la baixada per senda que ens condueix a l'encreuament amb la font dels Llibrells. Continuem baixant fins a arribar a una pista asfaltada que ens conduirà a Rotova.