PR-CV 125 SENDA DE LA FOIA RODONA

Entitat promotora: Ayuntamiento de Aielo de Malferit

15-07-1998

Informació meteorològica:

Ermita del Calvario - Camí de la Foia Redona - Collado de la Solana - Estret d´Aielo - Mal Passet - Navajo Casa del Maset - Camí del Palleret - Camí de Vallada

Eixim des de l'ermita del Calvari, està situada a l'eixida de la població poc abans de la carretera que porta a Ontinyent i Moixent al principi d'aquest recorregut i hi ha una total absència de marques del PR. A menys d'un quilòmetre, en un camí a la dreta, just en l'entrada, veurem el pal amb els indicadors "Camí de L´Exea", "senda de la Foia Redona i "Aielo de Malferit". Continuem per aquest camí que és el de "la Foia Redona". Més endavant ve un encreuament de camins, prendrem el de l'esquerra on hi ha un pal i un comptador de llum. Aquest camí està asfaltat i passa entre cultius d'arbres fruiters, a poc a poc va prenent altura i ja es pot veure una panoràmica de la vall.
Acabat ja l'asfalt i quan el camí fa una corba tancada a l'esquerra, en la mateixa corba, d'enfront de la dreta ix una senda amb troncs travessats a manera d'escalons, la senda es va fent més estreta i la pendent es va fent més empinada; passat un tros trobarem un pal indicador destrossat i sense fletxes, a la dreta torna a Aielo. Seguim de front cap al Tossal de la Solana, la senda, visible en tot moment, continua a mig vessant entre bosc baix i pins xicotets amb el barranc a la nostra dreta.
La pujada es fa un poc més forta fins a coronar el Tossal de la Solana, des d'on es domina la vista de les dues valls. Encertadament hi ha posat una bancada de fusta per a poder descansar després de la forta pujada. Des d'ací, la vista de l'altre costat de la vall també es fa extensa, podent-se apreciar fins al Caroche.
Just enfront, el primer que podem veure és un penyal solitari anomenat "Penya llarga o de la Saladella", i al peu d'aquesta muntanya la casa de la "Gralla" en el paratge de la Foia Redona. La senda baixa decididament fins a una pista forestal prou ampla, una vegada ací agafarem aquesta cap a l'esquerra, pujant una doble corba després passarem davall de "l'Egea", continuant un bon tros fins a un altre serral (de l'Estret), on anem ja en descens fins a un grup de cases al costat de la carretera, a l'entrada d'aquestes hi ha un rètol de forja amb una ferradura i "Foia Redona".
Continuem a la dreta uns 150 metres per la carretera, a l'esquerra ens ix un camí on hi ha indicador al "Maset" i un altre del GR-7. Continuem cap al "Maset", aquest camí aquesta circumdat per extensos camps de cultiu, en la següent bifurcació agafarem el camí de l'esquerra que passarà al costat d'una masia, més endavant arribarem al serral del "Cabezo", des d'on ja es comença a dominar una vista de la vall. A partir d'ací és pràcticament de baixada, seguim sense deixar la pista principal, fins que es converteix en una estreta senda que parteix des d'un xicotet bancal, i creuarà una xicoteta rambla, passem al costat d'una gran bassa, després agafem el camí que ens porta a les cases del "Maset". Deixem la casa per la nostra esquerra, per una senda al costat d'un cultiu, i que ens interna en una pineda, aquesta al mateix temps connecta amb una pista forestal que agafarem de front, i en la següent bifurcació, seguirem pel camí de la dreta, per a connectar amb una pista forestal que agafarem a l'esquerra, i que s'internarà entre cultius de fruiters. Més endavant, el camí està asfaltat, passarem al costat d'una font, i no queda més que seguir aquest camí asfaltat fins a Aielo de Malferit.