PR-CV 131.9 RUTA DE LOS BARRANCOS

Entitat promotora: ADIRA. Asociación para el Desarrollo Integral del Rincón de Ademuz

La senda transcorre per l'est de la comarca del Racó d'Ademuz amb un recorregut suau i pausat convidant-nos a conéixer, a través d'una successió de barrancs (Val d'Aigua, Ganivets, de Mas i Rambla de Riodeva), els llogarets de Sesga, Mas de l'Olmo i el llogaret de Torrealta.

15-07-1999
0612-2; 0613-1; 0613-3; 0612-4

• Puebla de San Miguel (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)
Informació meteorològica:

Sesga - Fuente del Enebro - Molino de los Cuchillos - Mas del Olmo - Fuente del Mal Paso - Fuente de la Cueva - Rambla de Riodeva - Torre Baja

Eixim des de Sesga, direcció Nord i abans d'abandonar les últimes construccions en una bifurcació de camins, girem a la dreta i a continuació agafarem la senda que ens endinsa en el Barranc de la Vall de l'Aigua. Només baixar a aquest, ens trobem amb la Font del Ginebre. D'ací passarem al costat dret del barranc i a meitat d'altura el recorrerem sense perdre'l de vista fins a aconseguir una unió de barrancs amb la pista forestal. Prendrem aquesta pista a l'esquerra i en 10 minuts veurem a la nostra dreta un camí poc definit que ens conduirà al fons del barranc on es troba el Molí dels Ganivets, ací agafarem la Rambla del Vall en direcció ascendent i veurem l'àrea recreativa del Molí dels Ganivets. Prendrem la pista i en la bifurcació agafarem el camí de la dreta que va paral·lel a la Rambla fins a arribar a Mas de l'Olmo. Pugem a la part alta del poble i seguim la carretera per la dreta. Passada una nau vam prendre a l'esquerra l'antic camí de Mas de l'Olmo a Torre Alta que, sense abandonar-lo, ens deixa en la Font de Mal Pas i la seua àrea recreativa. Continuem pel camí per a abandonar-lo als 10 minuts a la dreta, després es torna a bifurcar i prendrem a l'esquerra fins a arribar a un corral que utilitzarem com a punt de referència i des d'on ens endinsarem en el Barranc del Vallurgo. Descendim per un camí que avança paral·lel al barranc. Primer passarem per la Font de la Cova, després per una espècie d'embut que obri el barranc, des d'on decantarem per l'esquerra deixant l'interior del barranc ja que es fa impracticable. Seguim pel camí que cada vegada està menys definit i arribem a una bifurcació que prenem a la dreta, que ens conduirà direcció Nord i paral·lela al barranc a la Masia de Floro i la unió amb la Rambla de Riodeva, que seguim a l'esquerra. Des d'aquest punt la senda transcorre per un camí paral·lel a la rambla fins a arribar a Torre Alta.