PR-CV 146 CAMÍ DE SES ROQUES A PICASSÀRIES

Entitat promotora: Ayuntamiento de Tàrbena

El PR-CV 146 recorre en un itinerari circular, majoritàriament per camins asfaltats o de terra, els antics caserius que formaven la Vall de Tàrbena. També coneixerem algunes de les fonts que esguiten el recorregut i gaudirem d'unes immillorables vistes de les Serres del Ferrer i de Bèrnia.

02-11-1998

Tàrbena - Font de Benissalim - Es Buscarró (enlace GR 300 y PR-CV 145) - Font Blanca - Picassàries (enlace GR 330) - Font de Casivanyes - Font de Albicà

Iniciem el recorregut en el panell informatiu del PR-CV 146 (enllaç PR-CV 46 i PR-CV 145) situat en el camí que puja de Tàrbena al Poble de Dalt. Ací seguirem per la nostra dreta en la carretera CV-715 i l'abandonarem de seguida pel primer camí que ens ix a mà dreta i que entre bancals baixa a la Font de Benissalim. Passada la font seguirem per la dreta en l'encreuament de camins i eixirem a la pista de Es Buscarró, on seguirem una altra vegada a la dreta. En arribar a l'altura del Barranc de Sa Foia de s´Erm el PR-CV 145, que compartia des de Tàrbena el nostre itinerari, puja per un camí a l'esquerra mentre que nosaltres continuem rectes (ara en companyia del GR-330) i arribarem a la Font Blanca des d'on ix un camí que creua el Barranc de Sa Font des Tarongers i arriba a una pista asfaltada on girem a l'esquerra i arribarem a Picassàries. En aquest caseriu el GR-330 continua recte i nosaltres seguim per un camí a l'esquerra que creua el barranc per damunt de la Font des Taronger i arriba a la Font de Casivanyes. Ací enllacem amb una pista i continuant per l'esquerra tornarem a passar per la Font Blanca i pel mateix encreuament anterior en Es Buscarró (enllaços GR 330 i PR-CV 145). Continuem rectes per la pista de Es Buscarró en companyia del PR-CV 145 fins que arribem a l'encreuament de camins de la Font de Benissalim, el PR-CV 145 es dirigeix a la font per l'esquerra, nosaltres continuarem rectes i passarem per la Font d´en Xillo i més tard per la de Font de Buscarró on continuem per la pista fins que la deixem per un camí a la nostra esquerra que ens portarà a la Font d´Albicà. Continuarem pel mateix camí i arribarem de nou a la Font de Benissalim, on se'ns uneix una altra vegada el PR-CV 145, només ens queda desfer el mateix trajecte del principi i arribarem a Tàrbena, inici i final d'aquesta senda.