PR-CV 145 DE SERRALS A PARELLES POR FONT DES OLBIS

Entitat promotora: Ayuntamiento de Tàrbena

1 valoració

El PR-CV 145 recorre en un itinerari circular alguns dels paratges més emblemàtics del terme municipal de Tàrbena: el Barranc Tancat, Bijauca, el Mirador d'As Pou i les fonts de Benissalim o la d'Olbis on podrem contemplar unes fantàstiques vistes de les serres que ens envolten: des de la Serra del Carrascar de Parcent, la del Ferrer o la de Bèrnia, la badia d'Altea i la Serra Gelada fins als contraforts costaners de la serra Aitana i la d'Aixortà.

02-11-1998

Tàrbena - Sa Muntanya - Bijauca (enlace GR 330) - As pou (enlace PR-CV 46) - Font des Olbis - Es Buscarró (Enlace GR 330 y PR-CV 146) - Font de Benissalim

La senda PR-CV 145 té el seu inici al carrer Eres del Calvari de Tàrbena. Eixim d'aquesta població pujant per una pista asfaltada que entre bancals d'ametlers ens portarà al Serrall on prenem una senda a mà dreta que baixa al Barranc de Beniplà. La senda creua el barranc i puja a Sa Muntanya, on girem a la nostra dreta (direcció nord) per a tornar a creuar el Barranc de Beniplà per la seua part superior i eixir al Camí vell de Tàrbena a Castell de Castells, on girem a la nostra esquerra per a seguir per aquest camí que connecta amb una pista forestal i que ens portarà fins a Bijauca. Ací trobem una bifurcació de camins (enllaç GR 330), nosaltres seguirem pel de la dreta (al costat del GR 330) i pujarem a la carretera CV-752 (enllaç PR-CV 46). Girarem a la nostra esquerra caminant 100 metres per aquesta carretera i ens desviarem a la dreta per a pujar al Mirador d'As Pou. (Enllaç PR-CV 46). Des d'aquest mirador el PR-CV 145 contínua per un camí que en direcció nord puja per Sa Solana de Parelles cap a Sa Peña des Pinets. Arribarem així al punt més alt d'aquest itinerari (782 metres s.n.m.) on hi ha una bifurcació de camins, nosaltres seguim pel de la dreta que ens porta a la Font des Olbis. Passada la font el camí descendeix i l'abandonem per una senda que a la nostra esquerra creua el Barranc de Sa Fonteta des Xops i conflueix en un camí on continuem per la dreta fins que arribem a la carretera CV-715. Seguirem per la dreta aquesta carretera per a desviar-nos de seguida per un camí a l'esquerra que baixa fins a Es Buscarró, on el GR 330 continua cap al Coll de Rates i nosaltres girem a la dreta en aquest encreuament de camins i seguim juntament amb el PR-CV 146 fins a la Font de Benissalim, des d'on pugem per un camí al Poble de Dalt en la carretera CV-715. Abandonarem la carretera i seguirem pel carrer Sant Miquel a la nostra esquerra que baixa a Tàrbena i on finalitza aquesta senda.