PR-CV 169 SENDER D'UPANEL

Entitat promotora: Ayuntamiento de Aspe

Estat de l'homologació: Control de qualitat condicionat

Després de les revisions efectuades per part dels tècnics de senders, aquest sender ha sigut “condicionat” en detectar-se algunes deficiències de senyalització horitzontal (marques de pintura) i/o vertical (pals direccionals i panells informatius) o de continuïtat per a ser recorregut seguint exclusivament les senyals. Aquest fet ha sigut comunicat al promotor del sender.
Per seguretat, i mentre duren els treballs d'adequació, es recomana extremar l'atenció en el seguiment del recorregut. A més, els esports de muntanya impliquen riscos derivats de la pròpia activitat i de l'entorn en el qual es realitzen, que són assumits totalment per cada esportista, per a això han de formar-se, planificar-se, equipar-se adequadament i fer un ús responsable dels senders.

Al voltant de les cases de Upanel i de la Monfortera descobrim el color de les argiles i l'esforç secular de l'ésser humà per controlar l'aigua per a la seua supervivència. La ruta transcorre per àmplies pistes i camins que ens ofereixen racons inesperats.

15-05-2000
setembre de 2023

• Los Algezares (Paratge Natural Municipal)

Aspe – Enllaç PR-CV 315 – Casa Upanel – Casa Monfortera – Mirador pont Quatre Ulls – Accés a pont Cinc Ulls – Ermita de la Santa Creu

Des del parc de Vistahermosa d'Aspe caminem pel carrer Cantal d'Eres i l'avinguda de Santa Pola. Abandonem el nucli urbà per a continuar pel carrer Camí de l'Ermita i més tard pel camí de Upanel. Caminem inicialment entre cases i hortes per a sumir-nos cada vegada més en pedreres d'argiles de formes i colors espectaculars. A l'altura de la casa de la Monfortera seguirem pel camí de les Pedreres fins a aconseguir el mirador del Pont dels Quatre Ulls. Continuem la pista i a escassa distància arribem al barranc dels Ulls. Deixem la pista uns minuts i caminem fins al pont dels Cinc Ulls. Tots dos ponts són construccions del segle XVIII i obeeixen a la necessitat de proveir d'aigua a Elx. Tornem a la pista per a seguir fins a l'ermita de la Santa Creu, el nostre destí, no sense abans visitar la font de Mari Pepa, accedir al castell del Riu o a la fàbrica de la Llum i contemplar velles pedreres d'algeps i argila. Finalment, accedim a l'ermita de la Santa Creu, on finalitza el nostre recorregut en una posició elevada que ens permet contemplar part de la comarca.