PR-CV 183 XERACO - PLA ESMOLADORS

14-02-2003
20-02-2008
febrer de 2022

• Serra del Motduver i Marxuquera (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)
  • Serres del Montdúver i Marxuquera (ZEC - Zona de Especial Conservació)

Camí Rondonera - derivación a la Font de L'Ull - Font de l'Olivera - Caseta de Don Carlos o de Gavarda - El Bancal - Font de l'Escudella - El Penyò - Font del Xopet

El recorregut comença en el Camí de Rondonera, en el panell d'inici de la sendera homologada que hi ha al costat d'uns depòsits d'aigua. Continuem per la pista paral·lels al barranc de la Rondondera o de la Ruta, fins a una bifurcació, en la qual la derivació a l'esquerra ens porta a la Font de l’Ull, i a la dreta la nostra sendera continua ascendint fins a passar per la Font de l’Olivera. Continuem ascendint fins a veure la derivació cap a les ruïnes de la Caseta de Don Carlos o de Gavarda. Des de la sendera principal ascendim fins a un serral, després d'ell, descendim cap a uns antics camps de garroferes, El Bancal. En una zona plana, la sendera es divideix en dues, continuem pel de l'esquerra fins a creuar el barranc de Serra. Després comencem a pujar en zigzag, i en algun punt hem de donar suport a les mans en la roca. Després de creuar de nou el barranc de l’Escudella, iniciem un altre tram d'ascens. La sendera es fa més pla i arribem a la Font de l’Escudella. La sendera ascendeix fins a arribar a la pista forestal de el Camí dels Foies, on girem a la dreta, per a passar al costat del Clot de la Penya Negra i el Clot de Colom, on prenem una sendera que apareix a la dreta i que puja fins a El Penyò (404 msnm), el punt més alt de la nostra ruta. A continuació, descendim fins al serral del Pla dels Palmeres, on comencem un pronunciat descens, passant per la part baixa d'una formació geològica característica, Els Covatxons. Aquesta sendera ens condueix al Camí del Bancal, una zona de camps de tarongers, i comencem l'ascens per la vall del baranc de Serra fins a la Font del Xopet. Continuem ascendint fins a arribar a l'encreuament de la sendera que havíem recorregut anteriorment en la zona de El Bancal, en ell girem a l'esquerra, i tornem per la mateixa sendera que hem utilitzat al principi de la nostra ruta, fins a arribar a el Camí de Rondonera i a l'aparcament.