PR-CV 204 SENDERO DE LOS CHARCOS

Entitat promotora: Ayuntamiento de Quesa

15-02-2001
juliol de 2020

• Muela de Cortes y Caroche (ZEC - Zona de Especial Conservació)
  • Muela de Cortes y el Caroche (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)
  • Sierra de Martés - Muela de Cortes (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)

Quesa - Rotonda - Desvió senda - Mirador del Dique de la Arboleja - Paso del Collado - Río Grande - Huerta de las Almas - Umbrías de Quesa - Charco de la Horteta – Fin Sendero

Partim de la rotonda d'eixida de Quesa, on veurem el panell informatiu d'inici de la senda. Caminem sobre un xicotet tram d'asfalt i de seguida veurem un pal indicador que ens trau de l'asfalt a la nostra esquerra per a començar a caminar sobre senda de terra. Continuem seguint les marques grogues i blanques fins a arribar a una zona marcada amb balises, on travessarem per primera vegada el riu Gran. Veurem un pal de direcció, continuarem per la nostra dreta i començarem a pujar cap al Mirador del Dic d'Arboleja seguint una clara senda. Arribarem a un punt on el camí es desvia a la nostra esquerra, marcat amb un pal de direcció. Continuem fins a aconseguir el mirador citat anteriorment. Continuem sense perduda seguint les marques i balises fins a aconseguir el Pas del Tossal a 370m d'altitud. A poc a poc comencem a baixar buscant de nou el riu Gran fins a arribar al seu llit. Ja per la mateixa vora del riu anirem buscant les marques clares de senda fins a arribar a la zona coneguda com Las Carboneras, on veurem el seu pal indicador de direcció. Continuarem caminant i arribarem a la zona de L'Horta de les Ànimes, ací veurem el pal indicador de direcció que ja ens indica Els Tolls a només 1,6Km, continuem molt prop del llit amb zones accessibles al riu per Las Umbrías de Quesa. Uns 300 metres més endavant ja tindrem vista sobre el Toll d'Horteta i immediatament després veurem la carretera i el pal indicador de l'enllaç amb la senda PR-CV 203. Just en el nostre front està el panell informatiu de fi de senda al costat d'una zona per a aparcar vehicles.