PR-CV 20 PUERTO DE TUDONS - CUMBRE DE AITANA

Entitat promotora: Diputació d'Alacant

15-09-1995
juny de 2021

• Aitana, Serrella i Puig Campana (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)
  • Muntanyes de la Marina (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)

Port de Tudons (enllaç PR-CV 21) - Font del Arbre. Àrea recreativa. Enllaç GR 330 - Font de la Forata (enllaç PR-CV 21) - - Pas de la Rabosa - Avencs de Partagat (enlace GR 330) - Penya de Forata

El panell d'inici del PR-CV 20 (i del PR-CV 21) es troba a 250 metres del Port de Tudons en direcció Alcoleja en el començament d'un camí asfaltat que trobarem a mà dreta. Les dues senderes comparteixen el seu itinerari inicial per aquest camí (Camí d'Aitana) que puja entre un bosc de pins i carrasques i alguns camps de cultiu. Trobarem alguna bifurcació de camins però nosaltres continuarem pel mateix vial durant una mica més de 4 quilòmetres i arribarem així a la Font de l'Arbre. Ací se'ns uneix el GR 330. Seguirem per un camí a la nostra dreta amb una cadena (rumb sud) que puja cap al Penyó Pipa. Abans d'arribar a aquesta penya ell camí gira a l'esquerra i continua en ascens en direcció als repetidors, passarem llavors per l'accés a la Font del Ventisquer i més endavant per dos pous de neu al costat de la sendera. El camí planeja llavors i finalment descendeix a la Font de la Forata. El PR-CV 21 continua cap a Partagat i nosaltres seguirem per la senda que comença en la font (sender botanic Passet de la Rabosa) i que puja per l'ombria d'Aitana cap a un caos de roques (entre la Penya Forata i la Penya Alta) per on pujarem i on al final haurem d'usar breument les mans per a passar per una estreta clivella entre les roques que ens permet accedir a l'altre vessant de la serra, el Pas de la Rabosa. Deixarem a la nostra dreta l'avenc que hi ha ací, seguirem per la senda que l'envolta i arribarem a un replà herbós entre els Avencs de Partagat. Ací el GR 330 segueix cap a Sella i nosaltres seguirem per la nostra dreta (rumb oest) pujant, en direcció als repetidors, per una senda que transita paral·lela al cordal capdavanter i que ens porta a la Penya de Forata (1.547 m.s.n.m). Continuarem cap a la tanca perimetral dels repetidors i abans d'arribar a ella baixarem pel barranc que s'obri a la nostra dreta i arribarem de nou a la Font de la Forata on acaba la sendera.