PR-CV 277 PENYA EL FRARE

Sender amb interés mediambiental
15-01-2003
octubre de 2020

• Serra de Mariola (Parc Natural)

Ermita de Sant Antoni Abad - Vía Verde Tren Xitxarra - Caseta del Tren (Apeadero) - Cami Vell de Muro - Alt Penya Frare - Pont de la Vía (Alcoi - Xativa)

El punt de partida i final és l'Ermita de Sant Antoni. Iniciem el recorregut pel Camí Racó Roca, passarem per una font d'aigua potable i arribem a la Via Verda Xitxarra. Continuarem a la dreta fins a arribar a un baixador en ruïnes (caseta del tren Muro-Cieza), uns metres avant ens desviem per una senda a la dreta paral·lela al ferrocarril, tornant després a la via verda passant una altra font d'aigua potable. Arribarem a un encreuament i agafarem el camí de l'esquerra, passant per una casa amb una pineda, el camí es converteix en senda (Camí vell de Muro) que ens portarà a la pista que va a Agres, prendrem aquesta pista a l'esquerra, passant per davall del pont del ferrocarril, en arribar al següent encreuament, continuem pel camí de l'esquerra en ascens fins al següent encreuament, prendrem la pista de l'esquerra que ens portarà al punt més alt del recorregut, l'Alt de la Penya del Frare. Comencem el descens, passant per una caseta davall d'un gran pi, en passar per davall del pont del tren, prendrem la senda a l'esquerra per a buscar el camí Racó Roca i pel mateix arribarem a l'encreuament d'esplanació del ferrocarril Xitxarra, on ja havíem passat i a buscar l'ermita de Sant Antoni, punt d'eixida i arribada.