PR-CV 341 RUTA ETNOGRÀFICA DE L'ALCALATÉN

Entitat promotora: Ayuntamiento de Figueroles

1 valoració

Recorregut de caràcter singular que des de la localitat de Figueroles transita per llocs significatius des del punt de vista etnològic i històric amb la finalitat de reflectir l'herència deixada per les generacions de pobladors d'aquestes terres que, d'una manera respectuosa i singular, van aconseguir durant segles mantindre un equilibri entre l'entorn natural i el seu medi de vida.

15-06-2007
20-02-2008
juny de 2022

Figueroles (Paraje de Bassa Passa) - Castellar - Basot del Conde de Aranda - Cocó del barranc de les olles - Basot del Conde de Aranda - Barceloneta - Molí Vell - Molí del pito - Figueroles

El PR-CV 341 comença el seu periple als afores de Figueroles, al costat de la nova zona residencial de la Verge del Carme, en el paratge conegut com Bassa Passa, des d'allí pren rumb est obrint-se pas entre bancals d'ametlers i oliveres cap al turó de Castellà. A mig vessant depassa la cova Castellà. Una senda ens puja al cim del turó on queden restes dels corrals d´Aranda, que conserven un parell d'arcs de mig punt. Des d'allí gira amb rumb nord i descendeix cap al paratge de la pineda Burgà. En eixe punt comença una variant que porta al paratge de la Barceloneta, que podria servir per a acurtar l'itinerari principal. Segueix la senda en descens fins a superar un barranc. A partir d'allí comença una dura ascensió pel camí de la Paridora fins al paratge del Basot del Comte d'Aranda. En eixe punt s'obri el circuit xicotet del huit. Seguim cap al paratge del cocó del barranc de les Olles, depassant abans el mas del Quadrat. Després l'itinerari vira cap a l'oest arribant més endavant a la bassa del Vaquer. Des d'eixe punt arranca una derivació que arriba fins al cim de la Penya Roja, punt més alt de la senda. Després del seu descens seguim ara amb rumb sud i de seguida trobem una altra derivació que porta al mas de la Traguanta. Tornarem de nou a la senda principal que segueix cap al sud tornarem a arribar al centre del huit, en el paratge del Bassot del comte d'Aranda. Des d'allí continua el rumb cap a l'oest en descens pronunciat per una bonica senda de ferradura que ens baixarà fins al paratge de la Barceloneta. Seguirem en direcció al molí Vell passant abans pel paratge del Tossalet. Allí mateix aboquem a la carretera i després de creuar un pont sobre el riu l'abandonem per a seguir cap al molí del xiulet, enclavat en el llit del Llucena, en un bonic racó de cingles verticals. Seguim cap a Figueroles superant el riu i deixant a mà esquerra la zona recreativa de la Font de la Carreraca. Ascendim per una vella senda entre bancals fins a entrar al poble, on es tanca aquest circuit.