PR-CV 343 RUTA FONTS - NOVA - GAUET

Entitat promotora: Ayuntamiento de Castellonet de la Conquesta

Estat de l'homologació: Control de qualitat condicionat

Després de les revisions efectuades per part dels tècnics de senders, aquest sender ha sigut 'condicionat' en detectar-se algunes deficiències de senyalització horitzontal (marques de pintura) i/o vertical (pals direccionals i panells informatius) o de continuïtat per a ser recorregut seguint exclusivament les senyals. Aquest fet ha sigut comunicat al promotor del sender.
Per seguretat, i mentre duren els treballs d'adequació, es recomana extremar l'atenció en el seguiment del recorregut. A més, els esports de muntanya impliquen riscos derivats de la pròpia activitat i de l'entorn en el qual es realitzen, que són assumits totalment per cada esportista, per a això han de formar-se, planificar-se, equipar-se adequadament i fer un ús responsable dels senders.

La senda PR-CV 343 i les seues variants recorren per sendes, camins i pistes forestals les serres de la Safor i de la Cuta, situades al sud de la població de Castellonet de la Conquesta, en un itinerari que ens portarà a conéixer algunes de les fonts del seu terme municipal com la Font Nova o la Font del Gauet.

15-03-2010
juliol de 2018

Castellonet de la Conquesta - Barranco del Massil - Cova de García - Font Nova - Camino de la Font Nova - Senda de Algepsar

Iniciem aquest itinerari en el mirador de L´Ereta de Castellonet de la Conquesta al costat de la carretera CV-657. Entrem al poble pel carrer del Forn i girarem a la dreta en la Plaça del Palau per a eixir del nucli urbà pel carrer Almàssera. Arribarem a una bifurcació de camins i continuarem pel de la dreta que és el Camí del Racó i que passa al costat del cementeri municipal. Després de passar el cementeri, la senda abandona el camí i contínua per una senda a la dreta que ens porta al Racó, on eixim a un camí que agafem a l'esquerra (rumb sud). Continuant per aquest camí, arribarem al Barranc del Massil, on el PR-CV 343 abandona el camí i segueix per una senda a la nostra dreta que puja per aquest barranc. Quan la senda creua el barranc, arribarem a l'accés a la Cova de García (a 600 metres). La senda continua pujant fins que arriba a un serral i continuem en descens fins a la Font Nova. La senda continua baixant i després de creuar el Barranc de Toni  arribarem al Camí de la Font Nova. Per la dreta seguiríem la variant del PR-CV 343 que va per la Penya Negra  i a l'enllaç amb el PR-CV 400, nosaltres continuem per l'esquerra en aquest camí i després de travessar el barranc de la Penya Negra  trobarem una altra bifurcació de la senda; per la dreta i seguint pel camí comença la variant de la Font del Gauet,  per l'esquerra i per una senda que baixa al barranc de la Penya Negra  seguim per la variant de la Senda de l’Algepsar que ix al camí del Pot i continuant per aquest camí arribarem de tornada a Castellonet de la Conquesta, inici i final d'aquesta senda.