PR-CV 346 EL TETE - BAÑOS FUENTE PODRIDA

Entitat promotora: Parque Natural de Las Hoces del Cabriel

EL PR-CV 346 transcorre íntegrament dins del Parc Natural de les Falçs del Cabriol. Recorrerem un camí paral·lel al sinuós llit del riu, en un paisatge de gran bellesa, que alberga un bosc de ribera molt ben conservat on conviuen espècies de mamífers de gran valor ecològic com la llúdria i de rapinyaires com l'àguila cuabarrada o l'àguila real que nien en les penyes del riu.

Sender amb interés geològic
Sender amb interés mediambiental
15-04-2008

• Hoces del Cabriel (Parc Natural)
  • Valle del Cabriel (Reserva de la Biosfera)

Carretera CV-455 - El Tete - Casa del Pino - El Retorno - Cabeza de Moro - Casa de Cárcel - Balnario de Fuente Podrida

L'itinerari de la senda PR-CV 346 comença en el quilòmetre 41´3 de la carretera CV-455. Des d'ací comencem a caminar per una pista forestal delimitada per una tanca cinegètica que endinsant-se en la pineda descendeix durant un parell de quilòmetres (rumb sud-sud-est) fins a arribar a una corba de la pista on ens ix un camí a mà esquerra que prenem. Aquest és el Camí del Riu que ens porta fins al llit del Cabriol i que seguirem pel seu marge esquerre fins al final del nostre itinerari. Continuant pel camí arribarem al Tete, on trobarem un mirador i hi ha un accés al riu. Amb el Cabriol sempre a la nostra dreta i després de caminar durant huit quilòmetres arribarem a Casa del Pi, un caseriu que dona nom també a una microreserva de flora que ací se situa. Un poc més endavant de Casa del Pi se'ns uneix per l'esquerra el GR 238 que provinent de Cases de Moya coincideix amb el nostre itinerari fins al final de la ruta. Continuant dos quilòmetres pel camí arribarem a l'àrea recreativa El Retorn situada davall d’una pineda. Després de l'àrea recreativa seguirem riu avall i passarem per una formació rocosa coneguda com el Cap de Moro. Un poc més endavant es troba el caseriu de Casas de Cárcel, on creuem per davall de la carretera N-322. El camí arriba a l'encreuament amb la N-322 i caminem per aquesta carretera uns metres fins a arribar a la pista d'accés al Balneari de Font Podrida on acaba aquest itinerari.