PR-CV 366 SERRA DE LA CORSA I SERRA DE REQUENA DE BARXETA

Entitat promotora: Ayuntamiento de Barxeta

1 valoració

15-12-2008

• Serra de Quatretonda (Paratge Natural Municipal)

Parque de Jaume I - Plaça l'Espanya - Font de Tossal - C/ Major - Camí dels Censals - Barranc d'Ordinyana - Pla de Corrals - Camí de la Corsa - Barranc de la Corsa - Serra de la Corsa - senda SL- CV 39 - Serra de Requena, Malladeta Verda de 497 m i el Xim de 468 m - Camí del Portitxol - camí del Genovés - Barranc de la Cova dels Serras - Barranc del Portitxol - Serra de la Corsa

L'eixida del Parc de Jaume I, on hi ha instal•lat un panell amb tota la informació del recorregut del PR-CV 366, continuant per la Plaça d'Espanya, en el centre esta situada la Font del Tossal, Plaça de l'Alcalde Josep Lorente, girant a la dreta pel carrer Major, Plaça de Vicent Zaudo, passem prop de la font natural 'dels Lleons', carrer de la Font fins a eixir de la població.

Seguim cap al sud per d'històric Camí dels Censals camí asfaltat, creuant la primera intersecció de camins, seguim el camí i creuem el Barranc d'Ordinyana, continuant pel Camí dels Censals fins a l'encreuament del Camí de la Font de la Parra al Pla de Corrals. En el següent encreuament a l'esquerra la V1, seguim per la dreta per un camí de terra, el Camí de la Corsa, discorreix entre horts de pruneres fins a l'encreuament amb una pista que per la dreta este punt es on el PR-CV 366 s'uneix; seguim cap a la serra, passem algunes vegades per dins del mateix Barranc de la Corsa. El camí va a poc a poc guanyant altura cap a la Serra de la Corsa fins a l'encreuament del, confluïx a l'esquerra amb la pujada de la Variant 1. Seguint per la pista o camí a la dreta fins al, on podem enllaçar a la dreta amb la Variant 2. Hem de continuar per la pista que puja a l'esquerra, per a seguir la nostra marxa per la senda principal. En l'actualitat la pista esta intransitable per a vehicles i arriba a tindre a vegades forts desnivells. En el connectem a l'esquerra amb la senda SL-CV 39 de Quatretonda, continuat per la pista que és també part del SL-CV 39 trobem a la dreta la senda que puja cap a la Serra de Requena, este és un tram que en algunes ocasions té un fort desnivell, ja per un senda ben definit anem guanyant altura per la part alta passem per la Malladeta Verda de 497 m i el Xim de 468 m. Continuat el nostre recorregut per la senda cap l'Oest en el, a esquerra tenim la D2 que enllaça amb el sender PR-CV 172 de Quatretonda. Nosaltres seguim cap a l'esquerra passem per el Coll dels Bulgars, fins arribar al encreuament de l'alt de la Malladeta de 462 m. anada i tornada. Seguin per la senda cap l'oest planejant i a vegades té amb xicotets desnivells fins al, connexió amb la pista forestal o camí del Portitxol, seguim a la dreta per una pista ampla que passa prop d'una pedrera front d'ella tenim el camí del Genovés i mes avant anant ja pel camí del Barranc de la Cova dels Serras trobem, continuant la pista a la dreta tenim la Variant 2. Seguint per l'esquerra ix un xicotet camí que passa prop una casa trencada que ens porta per dins del Barranc del Portitxol, continuem per dins del mateix llit fins a aconseguir el camí de terra, que discorre cap a la falda de la muntanya de Corsa, continuant per la dreta per un camí o pista que passa a vegades per plantacions de tarongers i prop de la falda de la Serra de la Corsa, entre terrenys de tarongers puja la Derivació 1, que ens porta per un senda amb una forta pendent fins a la mateixa Serra de la Corsa. Continuant la pista des del, pel camí antic que va per la vesant de la serra de la Corsa fins arribar al Parc de Jaume I.
Des de aquest punt, continuant a l'esquerra arribarem a la població de Barxeta per d'històric Camí dels Censal, passant per mateix lloc de la nostra eixida.