PR-CV 411 PASEO POR LA SERRETA Y LOS MÁRGENES DEL RÍO MAGRO

Entitat promotora: Ayuntamiento de Real

Ruta que ens permet gaudir d'unes estupendes vistes des de la Serreta així com el patrimoni rural de la zona, part de la qual discorre per la ribera del Riu Magre.

15-03-2011

Barranc de l'Algóder - Barranc de Rabot - LLoma Paella - Repetidor - Font de Llavar

La ruta comença en el nucli urbà de Real, concretament en el carrer de vianants que hi ha entre l'ajuntament i el col•legi. Des del panell informatiu ens dirigim direcció este cap al carrer mestre romagueda, la qual seguirem fins al final a l'altura del cementeri de Real, des d'este girem a l'esquerra per a rodejar-ho i novament cap a la dreta cap a la cooperativa on a pocs metres mes avant trobem un pal informatiu que ens indica la direcció que s'ha de seguir ara en direcció sud-est cap a la Rambla de l'Algoder, la qual creuarem per a continuar pel mateix camí fins que este mor en un altre camí també asfaltat i amb xalets a la nostra dreta, prenem perquè la direcció dreta entre els xalets mencionats per la partida de la Cova Fumada, a menys d'1 km d'ací s'acaba l'asfalt i prenem un camí en descens que ix a la nostra esquerra just al final d'uns xalets. Este camí que iniciem descendint prompte comença a ascendir fins a acabar en un altre camí mes ample, estem a l'altura del Barranc de Rabot. Des d'ací on tenim un pal informatiu prenem direcció esquerra per un camí de terra entre pins. Seguint per este camí durant uns 1.200 metres entre pins i unes gratificants vistes a la nostra dreta en què podem observar pinnades, la ribera del riu Magre, de seguida podrem divisar la Cova Fumada i mes avant el Castell dels Alcalans. De seguida arribarem a la Lloma Paella on tenim unes magnifiques vistes panoràmiques des d'on a mes de poder veure el Castell dels Alcalans, la cova Fumada i la Ribera del riu Magre se'ns brinda la possibilitat de veure una panoràmica de la població de Real, Montroi i Montserrat i els seus camps de cultiu així com els contraforts muntanyosos del sistema ibèric. El pal informatiu que trobem ací ens indica que direcció hem de seguir si volem arribar al repetidor on hi ha una xicoteta zona d'esplai així com unes vistes panoràmiques mes elevades del castell dels Alcalans, la cova fumada i la ribera del riu Magre.
Per continuar el nostre itinerari una vegada hem pujat al repetidor i baixat pel mateix camí prendrem direcció pel ferm de formigó en descens cap a la Font de Llavar, passant primer per la gran quantitat de xalets anomenades Serreta Baixa, continuat per la dita urbanització seguint les marques de continuïtat de la senda arribarem a un punt on hem de creuar la carretera CV-50, en este lloc haurem d'extremar les precaucions pel transit de vehicles que transiten per la mateixa, una vegada creuem esta carretera a pocs metres s'acaba l'asfalt per a deixar pas a un camí de terra entre camps de cultiu, a la nostra esquerra tindrem la Rambla de l'Algoder i a la nostra dreta camps de cultiu, prompte trobarem uns rabejos d'aigua en forma d'estanys pel qual creuarem pel pas formigonat, amb sort podrem veure els ànecs i oques que ací viuen, estem en la Font de Llavar, font amb aigua i que tenim a 1 minut del camí principal en què trobem un pal informatiu que així ens ho indica.
Des d'este punt continuem pel camí cap a la població de Real la qual trobarem ja a pocs metres, entrem a la població a l'altura del Camí de Montserrat, nosaltres continuarem pel carrer major de Real en la que trobarem l'església de Sant Pere la qual este rehabilitada des de fa poc en este punt junt amb la mateixa disposem d'una font amb aigua. Seguint pel mateix carrer buscarem el carrer del Riu Magre on trobarem la casa de la cultura i una font amb aigua, l'itinerari contínua cap al pont Lazaro que creua el riu Magre des de Real cap a Montroi per la carretera CV-50, creuarem esta pel pas de vianants que tenim pròxim per a continuar la ruta junt amb la població de Real a l'esquerra i el riu Magre i la seua ribera a la dreta. Durant un estona ja podem divisar a la nostra dreta la torre o castell de Montroi a l'altra part del riu Magre. Deixarem el carrer marià Benlliure a l'altura del carrer d'Amèrica a la nostra esquerra, la qual recorrerem deixant a la nostra dreta el parc de Real, este carrer ens portara a la CV-435 que porta a Dosaigües i la prendrem en direcció esquerra pròxims ja a l'ajuntament on esta l'inici – Fi d'esta ruta.