PR-CV 455 DE TITAGUAS A LOS FELIPES. LA HOZ CERRADA

1 valoració

Sender amb interés mediambiental
15-06-2021

• Alt Túria i Serra del Negrete (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)
  • Alto Turia (Reserva de la Biosfera)
Informació meteorològica:

Las Corralizas - Los aljezares - Cruce barranco Canales - Caserío de Los Felipes - Fuente la Umbría - Mirador Hoz Cerrada - Las Corralizas

Des de les Corralizas prenem la pista de Azagra en sentit SO. A menys de 400 metres abandonem la pista de Zagra per a prendre a la nostra esquerra SO l'antic Camí Reial de Sinarcas a Titaguas. El sender va baixant fins a arribar a los Aljezares. (restes de forns de calç). Continuem el descens fins que el senders ens fa creuar la Rambla de Canales per a prendre a la dreta SO la pista de Potranca a Zagra. Una vegada depassat el recer forestal de Barranco de Canales, a uns 600 metres, abandonem la pista de Potranca i prenem a la nostra dreta SO un sender. Continuem en descens fins a arribar al panell informatiu del caseriu de Los Felipes.

El Camí de tornada es realitza pel mateix sender fins a arribar a l'encreuament de la rambla de Canales on no creuem i seguim per la pista Potranca NE uns 400 metres fins que ens trobem amb una senyalització vertical que ens indica que a la nostra esquerra NE la font de l'Ombria. Abandonem la pista Potranca per a prendre la pista de la font de l'Ombria. Arribats a la font de l'Ombria, seguim. Al poc la pista es torna senda i ens va introduint en l'Ombria Negra, discorrent pel barranc de la Comina, fins que l'abandona en forta pujada fins a arribar al mirador de la Hoz Cerrada punt de major altura de tot el recorregut. Seguim l'itinerari, ja en baixada, fins que la senda ens deixa en el camí de la Lloma de l'Àguila, el qual prenem a l'esquerra SO i als 400 metres arribem de nou a les Corralizas.