PR-CV 459 CAMÍ DE LA SERRA D'ORPESA

Estat de l'homologació: En vigor

1 valoració

15-02-2021

Rotonda – Parque junto Centre de Respir - Carrer Moncofa cruce con Carrer Benicàssim - Cruce Av. Benicàssim / C. Barranquet – Desvio C/ Barranquet. - Cruce Carretera El Balco - Cruce Carretera Karting - Entrada Barranc de de la Rapuda - Salida Barranc de la Rapuda - Cruce Pista Xuvellús - Xuvellús - Cruce Camino Mas de Pauet - Cruce Pistas Xuvellús - Cruce Camino Mas de Rita - Cruce Camino El Puntal - Cruce Barranc del Diable (Variante) - Cruce Camino Mas de Raboso - Tossal de les Antene, l'Aljub - Cruce Carretera Camí de Cabanes - Cruce CArretera CV-1486 - Cruce Barranc del Diable (Variante) Cruce Vereda de Peret - Veredera de Peret (Cementerio) - Vereda de Peret (Polideporitvo) - Inicio/final del Recorrido

El sender té un recorregut aproximat de 18.390 metres. Part de la rotonda propera al Skate Park. Concretament en l'encreuament de l'Avinguda de la Plana amb l'Avinguda Benicàssim.
Comencem la ruta per l'Avinguda Benicàssim, que després d'uns 80 metres abandonarem per continuar a mà dreta pel Carrer Barranquet. Als 120 metres, i abans de creuar la N-340, continuem a mà esquerra per un camí asfaltat que corre paral•lel al Barranc de la Rampuda. Seguint per este camí on prendrem la llera del Barranc de la Rampuda. Després de recórrer 900 metres de barranc, arribem a la N-340, que creuarem pel pas interior.
Des d'ací l'itinerari continua, durant 3260 metres i guanyant altura progressivament, per la pista asfaltada del Xuvellús. En acabar aquesta pista, continuem per la dreta, que aviat tornarem a deixar per continuar per la Bugada de Termes. La citada via pecuària discorre al llarg de 3480 metres per camí de terra, crestejant per la Serra d'Orpesa fins a arribar a les antenes.
Arribant a aquest punt el camí es transforma en senda i pren una actitud descendent. Seguint el cordal durant 3.500 metres arribarem a l'antiga carretera de Cabanes (CV- 1486). Continuem per la carretera uns 250 metres per prendre el Camí Cabanes que més endavant ens incorporarà novament a la CV – 1486.
A l'altura del pas inferior de l'AP–7, i sense arribar a creuar-ho, continuarem pel camí paral•lel a l'autopista fins a arribar a la Sendera de Paret, que seguirem a través del pas inferior de l'autopista, esta vegada no apte per a vehicles.
Després de passar pel cementeri i la N-340 per un pas inferior per a vianants ben condicionat, arribem al Carrer de Moncofa, que haurem de seguir per arribar al punt de inici del nostre recorregut.