PR-CV 461 VISTES D'ALGIMIA

Entitat promotora: Ajuntament d'Algimia d'Alfara

Estat de l'homologació: En vigor

15-10-2019

Algimia de Alfara - Vía verde - El Picaio - N-234 y autovía A-23 - Senda de la Lloma - Picaio Calvet - Pou de la Rodana - El Rodeno - Senda de l'Aspre - Autovía A-23 - Camí del Picaio - Algimia de Alfara

Comencem el recorregut en el carrer Font de la Murta i passem per baix de la línia de ferrocarril per tal de pujar durant uns cent metres fins la Via Verda de Ojos Negros. En arribar a la via verda ràpidament entrarem per un camí de terra a mà esquerra i pujarem, entre camps de secà, fins a trobar-nos amb la senda de la Canyada Ferrera. Continuarem pujant i, en veure un molló que delimita els termes d'Algímia i d'Alfara, girarem a l'esquerra per tal de pujar fins al Picaio de Punta. Seguint la senda, arribarem al mirador del Picaio Redó, des d'on tindrem magnífiques vistes de la vall del riu Palància, de la Serra Calderona i de la Serra d'Espadà.
A partir d'ací iniciarem una baixada per pista forestal de terra i per camí agrícola fins arribar a l'antiga carretera nacional de Sagunt a Burgos. Ací, haurem de travessar l'autovia A-23 per baix i continuar durant uns 500 metres per una carretera secundària fins arribar a l'entrada del Camí del Barranc de Vilà (a l'esquerra). Seguint el camí entre camps de secà i massa forestal arribarem a un toll d'aigua, on entrarem a la dreta per arribar a la senda de la Lloma. En primer lloc travessarem una pinada, on podrem trobar un antic forn de calç a la dreta de la senda. Continuant per la mateixa arribarem a una zona de muntanya amb vegetació més baixa i amb vistes a la Serra Calderona. Seguint per la senda de la Lloma, arribarem a la falda del Picaio Calvet, des d'on tornarem a gaudir de fabuloses vistes.
A partir d'aquest punt comencem a descendir per un camí agrícola fins arribar al Pou de la Rodana. En aquest punt, iniciem de nou un ascens cap al Rodeno entre finques de tarongers i paisatge amb vegetació típica mediterrània i alguns elements típics com antigues clotxes per a l'abastiment d'aigua de la gent que treballava al camp.
Haurem de creuar un xicotet barranc que ens conduirà a l'última pujada fins arribar al Rodeno. Continuarem caminant cap a la dreta pel camí del Rodeno i, girarem a la dreta per descendir per la Senda de l'Aspre. Prop d'aquest desviament també podem trobar una clotxa i un dels pocs exemplars de surera que hi ha al terme d'Algímia.
A través de la senda i vorejant el barranc en la part baixa, arribarem de nou a un camí agrícola que ens conduirà de nou al pont de l'autovia que haurem de tornar a creuar per tal de dirigir-nos ja cap al poble.
En creuar-lo, continuarem per camí agrícola del Picaio, que transcorre per la falda d'aquesta muntanya i per on podrem tornar a gaudir d'un bonic paisatge en un agradable descens fins arribar de nou a l'encreuament amb la Via Verda i, un poc més avall, al punt d'inici i final del recorregut.