PR-CV 468 CUEVAS Y CIMAS DE BUGARRA

Estat de l'homologació: En vigor

1 valoració

15-07-2021

• Alt Túria i Serra del Negrete (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)

Playa Fluvial - Hocino - Alto del Aliagar - Cueva Colomera - Cueva Vizcaino - Playa fluvial

Aquesta ruta té el seu punt inicial i final a la Platja Fluvial de Bugarra al costat del càmping, en la ribera del Riu Túria. Trobarem el panell d'inici de la sendera on apareix el recorregut de la ruta, els desnivells i les indicacions pertinents per a començar la nostra marxa. Des d'ací veurem a uns 100 metres el pont per als vianants del riu el qual creuarem per a dirigir-nos a la dreta on es troba el senyal per a iniciar la pujada per un antic camí passant per xicotets camps de cultiu, més endavant muntanya i de nou una altra zona de camps de cultiu a l'altura del Camí de la Mànega fins on acaben els camps i el camí. Ací s'inicia una senda en ascens fins al km 2,2 aprox. per a planejar per un tram de senda paral·lels al barranc fins a creuar-lo per a ascendir de nou per la senda empedrada fins a trobar-nos en el km 3,5 del nostre recorregut amb el Camí de Hocino, per a seguir pel durant 3 km aprox. i passar per un antic aljub i el Corral de Hocino en ruïnes i seguir en ascens amb un pendent molt pronunciat cap a la Muntanya Hocino. En aquest punt ens trobem en un xicotet altiplà entre Hocino i l'Alt de Aliagar amb el seu punt geodèsic on a continuació començarà el nostre descens durant 4 km aprox. fins a la Cova Colomera, que és en realitat un avenc afonat. La nostra sendera continua vorejant el vessant del Hocino per a donar-li la volta fins a l'altre vessant de la Majarilla, creuant un xicotet barranc per a seguir amb un fort ascens per senda de lloses de pedra durant 2 km aprox. fins a arribar al punt geodèsic de la Lloma de la Pineda on es troba a la nostra dreta la senda en descens de quasi 300m fins a la Cova Biscaí, des d'ací retrocedirem el caminat de nou fins al punt geodèsic des d'on iniciarem el nostre descens per un pendent pronunciat direcció Bugarra fins a trobar l'encreuament on coincidim amb la nostra senda inicial per a arribar a la Platja Fluvial de Bugarra.