PR-CV 53.1 VARIANT I, SENDER DE PEDREGUER

Entitat promotora: Centre Excursionista de Pedreguer

-----

Pedreguer – Barranc dels Pouets – Monte Grande, enlace con PR-CV 53.3 – Caseta Morell – La Ponderosa – enlace con PR-CV 53.2 – Pla de l´Era

S'inicia aquest recorregut al principi del camí del barranc del Poets, que s'hi troba al final del carrer del Cid i a la vora de l'ermita de Sant Blai.
Comença per un camí ample fins arribar al final d'un bancal d'ametlers, on es transforma en senda que segueix en ascens.
Quan portem vora 600 m., la senda fa una xicoteta baixada i un pla, a la nostra esquerra podrem veure l'inici de la Senda de l'Enric i tallat en la roca, el Cor de l'Enric, un record i homenatge al que va ser fundador i President del Centre Excursionista Pedreguer.
Seguirem de nou pel sender que anàvem i un centenar de metres mes endavant i a la dreta vorem un altre sender marcat com a 'cementeri dels burros' condueix a un antic abocador, nosaltres seguirem recte amunt fins arribar a un gran pi, on està l'encreuament amb la variant II, el nostre camí continua recte.
A partir d'aquest punt, la pujada del sender es mes suau i al poc fa una gran volta que salva el barranc dels Poets, aleshores, hi ha una xicoteta pujada que ens deixarà en un pla a on trobarem un nou enllaç amb la senda de l'Enric que surt entre un bosquet de pins i que ara coincideix amb aquesta variant I, aniran tots dos junts 1.300 m. fins arribar a les immediacions d'una xicoteta casa que s'està reconstruint, en aquest punt el sender que portem gira a la dreta, mentre que el de l'Enric ho fa cap a l'esquerra.
La variant I empalma ací amb la pista forestal del barranc de les Fonts, estem en la zona coneguda per els Poets. Hi ha dos camins amples que ens queden a la dreta, quasi  junts, però la pista per la que anem va girant a l'esquerra i en uns metres trobarem que el ferm està cementat.
En  400m. trobarem el desviament, a la dreta, de la variant II, però ara i en 200 m. mes, aquesta variant coincideix amb la Variant I per la que caminem i es dividiran de nou, anant la Variant II altra vegada a la dreta.
La pista descendeix fins a un pla amb una casa totalment restaurada, que per ací s'anomena 'Hotel Plata' a l'esquerra, a la dreta hi ha una cruïlla que ignorarem i seguiren recte per un pas franquejat per l'esmentada casa i un marge d'una altura considerable, poc després de passar el marge, si abandonem la pista per la dreta uns metres, podrem vorer una antiga era de batre, encara conservada en bones condicions i que donava servei a les cases de l'entorn.
Un poc mes endavant arribarem a l'enllaç amb el sender principal i fi de la Variant I.
Per tornar a l'inici tenim varies possibilitats, 1ª seguir recte fins a la font Coberta, i des d'alli a l'esquerra al Parc del Patronat i a Pedreguer, 2ª anar a la dreta fins a la font d'Aixa i una vegada allí tornar per la Variant II o la Variant III, esta última molt mes llarga, 3ª tornar arrere i prendre la Senda de l'Enric que hi ha al pla amb pins.
Cal dir que la senda de l'Enric no està homologada ni entra dintre de les variants del PR-CV 53 sols es un homenatge a Enric Poch i Romero.