SL-CV 117 CAMÍ VELL DE BOCAIRENT

Entitat promotora: Grup de Muntanya Beneixama

Estat de l'homologació: Control de qualitat condicionat

Després de les revisions efectuades per part dels tècnics de senders, aquest sender ha sigut “condicionat” en detectar-se algunes deficiències de senyalització horitzontal (marques de pintura) i/o vertical (pals direccionals i panells informatius) o de continuïtat per a ser recorregut seguint exclusivament les senyals. Aquest fet ha sigut comunicat al promotor del sender.
Per seguretat, i mentre duren els treballs d'adequació, es recomana extremar l'atenció en el seguiment del recorregut. A més, els esports de muntanya impliquen riscos derivats de la pròpia activitat i de l'entorn en el qual es realitzen, que són assumits totalment per cada esportista, per a això han de formar-se, planificar-se, equipar-se adequadament i fer un ús responsable dels senders.

Recorrerem el camí antic que, abans de la construcció de la CV-81 l'any 1900, connectava les poblacions de Beneixama i Bocairent, passant per la venta de Soler just on es creua amb el Camí de Xàtiva, que era la via més important de la vall de Biar i Beneixama.

18-09-2011
juny de 2023

El Salze - Casa de Carrasca - Venta Vella o venta de Soler - Vereda de Banyeres de Mariola - Rambla de Banyeres de Mariola - Assegadors dels Calataiuds

Des de la pedania del Salze, al costat de l'ermita de Sant Vicent Ferrer, el sender s'acosta al camí vell travessant la via verda de l'antic tren Xixarra (VAY Villena-Yecla-Alcoi) i que comença en passar per la casa de Carrasca, a la dreta, ja sempre en direcció est.

El camí discorre al costat de sembrats fins a trobar una gran casa denomina venta Vella o venta de Soler, encreuament dels dos grans itineraris de la vall de Biar i Beneixama: el camí de Xàtiva (PR-CV 383) i el camí de Bocairent.

Passada la venta de nou ens vam submergir entre sembrats. El camí discorre afonat, entre murs de pedra en sec. A la nostra esquerra (nord) trobem una gran central elèctrica i més a prop, la caseta del Senyoret.

Poc després, passem al terme de Banyeres de Mariola creuant el camí de la Vereda. Al fons ja veiem a prop Banyeres. Trobem ara una pineda i el camí baixa a la rambla de Banyeres.

Després de deixar a la dreta un encreuament que era el camí vell de Banyeres de Mariola, ens endinsem en zona de marjal, ja que el sender discorre prop del riu Marjal, afluent del Vinalopó que es troba prop de nosaltres. Ens anem acostant a la CV-81 que creuem per a arribar a una redona que coincideix amb l'assagador dels Calataiud que ve per la nostra esquerra (sud).