SL-CV 181 RUTA DE LES NEVERES

Entitat promotora: Ajuntament de la Vall d'Alcalà

Estat de l'homologació: En vigor

La ruta de les neveres discorre per la serra d’Alfaro i durant el seu recorregut es poden visitar diversos punts d’interès com la nevera de Baix, la nevera de Dalt, les Bassetes o el despoblat morisc de Saltes, en un recorregut que combina senders i pistes forestals.

24-05-2024

Alcalà de la Jovada – Safareig municipal – Nevera de Baix – Nevera de Dalt – Despoblat de Saltes – Bassetes – Alcalà de la Jovada

Iniciarem la marxa en direcció est, creuant el nucli urbà fins arribar al safareig municipal. Des d’aquest punt eixirem del nucli urbà per a seguir pel camí de la Nevera fins arribar a la nevera de Baix.

De la nevera de baix seguirem per un sender (camí de les Saleretes) uns 20 minuts fins arribar a una pista forestal. Una vegada en aquest punt seguirem cap a la dreta fins arribar al pròxim encreuament. En aquest punt seguirem a la dreta seguint el camí de Saltes cap al aeròdrom i la nevera de Dalt. Una vegada creuem l’aeròdrom, a ma dreta, a uns pocs metres de la pista es troba la nevera de Dalt.

Seguirem el camí de Saltes en direcció oest fins arribar al despoblat de Saltes. Ací ens tindrem que desviar uns pocs metres a l’esquerra fins arribar a les bassetes. Des d’aquest punt tornarem al despoblat de Saltes.

Seguirem la pista (camí de Saltes) en direcció nord cap a Alcalà de la Jovada i passarem per un panell informatiu sobre el tractat del Pouet. Seguirem la pista fins agafar un sender per creuar per damunt de l’aqüeducte d’Alcalà que ens donarà accés al nucli urbà de nou.