SL-CV 51 TORRE VIGIA CAP D´OR

Entitat promotora: Ayuntamiento de Teulada

Sender circular que des de la platja del Portet de Moraira puja a la torre de guaita del cap d´Or. En el seu curt però espectacular recorregut visitarem també la cova de la Cendra, el jaciment ibèric existent i el seu aljub alhora que gaudirem d'unes fantàstiques vistes de la costa de la comarca de la Marina Alta.

Sender amb interés geològic
Sender amb interés historicoartístic

15-04-2004
juliol de 2022

Se recomienda consultar la regulación y/o autorización para el uso de los senderos en estos espacios naturales protegidos en la web de la Conselleria de Agricultura, Desarrollo Rural, Emergencia Climática y Transición Ecológica

• Cap d'Or (Microreserva de flora)
  • Penya-segats de la Marina (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)
  • Penya-segats de la Marina (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)

Platja del Portet – Carrer Port d’Alcúdia - Cova de la Cendra - Torre Vigia Cap d´Or

Iniciem el sender en l'aparcament de la platja del Portet de Moraira. Baixarem per l'avinguda del Portet i abans d'arribar a la platja girarem a la nostra esquerra per a pujar pel carrer Puerto Lapice, Puerto del Sol, Puerto de Andratx i finalment pel carrer Puerto de Alcúdia on comença la senda. Continuarem pujant per aquesta curta però empinada senda que ens porta al coll on trobem una bifurcació de senders. Seguirem pel de l'esquerra per baixar unes escales que ens porten a la cova de la Cendra. Una vegada visitada la cova tornarem a pujar a la bifurcació del coll i seguirem per la nostra esquerra vorejant els penya-segats dels Cocons fins a trobar una altra bifurcació de senders. Continuarem per la senda a la nostra esquerra i arribarem així al jaciment iber el qual travessem fins a arribar a la torre de guaita de Cap d´Or.