PR-CV 109 SENDA DOLÇA

Entitat promotora: Centre Excursionista de Crevillent

Estat de l'homologació: Control de qualitat condicionat

Després de les revisions efectuades per part dels tècnics de senders, aquest sender ha sigut “condicionat” en detectar-se algunes deficiències de senyalització horitzontal (marques de pintura) i/o vertical (pals direccionals i panells informatius) o de continuïtat per a ser recorregut seguint exclusivament les senyals. Aquest fet ha sigut comunicat al promotor del sender.
Per seguretat, i mentre duren els treballs d'adequació, es recomana extremar l'atenció en el seguiment del recorregut. A més, els esports de muntanya impliquen riscos derivats de la pròpia activitat i de l'entorn en el qual es realitzen, que són assumits totalment per cada esportista, per a això han de formar-se, planificar-se, equipar-se adequadament i fer un ús responsable dels senders.

Recorregut que, sense arribar a pujar al més alt de la serra de Crevillent, transcorre pels seus vessants, passant pel jaciment d'Herma, el Castellar i el camí vell Crevillent a El Fondó dels Frares. Voreja el puntal de Matamoros per a baixar després per l'anomenada Senda Dolça fins a arribar de nou als Pontets.

15-09-1998
juny de 2023

• Serra de Crevillent (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)
  • Serra de Crevillent (ZEC - Zona de Especial Conservació)
  • Serres del Sud d'Alacant (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)
Informació meteorològica:

Els Pontets – Ciutat Protohistòrica de Herna (Penya Negra) – Enllaç GR 330 – Camí de l’Ombria – Casa del Tio Mariano ( Enllaç GR 330 i PR-CV 279) – El Replàs dels Pins – Enllaç PR-CV 279 – Pi de l’Alivi – Pouet de la Mel – Els Pontets

Des de els Pontets, pugem per la carretera agafant la rambla del Castellar que ens depositarà en els jaciments de la ciutat protohistòrica de Herma o Penya Negra. Després de passar per la Penya Negra i l'antic refugi restaurat, anirem direcció NE per una espècie d'antiga pista (que ens porta a les pedreres) fins a arribar a una bifurcació amb l'antic camí d'accés a la serra.

Continuant per pista, i sempre cap a l'esquerra per les principals, arribarem prop d'una antiga caseta d'una bomba d'aigua. En aquest punt, ix un sender a mà esquerra que ens deixarà en el coll del Camí de l'Ombria que ve del Fondó de les Neus. Prendrem el camí esquerra fins a arribar a uns corrals i refugi en mal estat. L'evidència ens demana anar per la pista, però haurem de passar per davall de gran pic i localitzar un sender que ens depositarà en la pista que recorre tota l'ombria de la serra de Crevillent.

Tota aquesta pista és coincident amb el PR-CV 279 fins a arribar a la Casa de Tio Mariano, la qual queda lleugerament a dreta i no visible. Arribats a aquest punt, on també és coincident el GR 330, pujarem per la carretera direcció a la Vella, però en la primera corba, seguirem rectes per una pista que ràpid es converteix en sender. Cal obviar la que ve per l'esquerra i sempre buscar l'ascendent. Aquest sender ens deixa en el Replà dels Pins, un coll que ens canvia de vessant.

Podem seguir pel sender més evident fins a la confluència amb el PR-CV 279, i començar la baixada per un sender ben definit fins a arribar al Pi de l'Alivi.

Des d'ací, el sender és més benigne i sempre de baixada, fins a arribar a la zona del Pouet de la Mel (pou en el fons del barranc), ja per pista arribarem a la confluència amb el PR-CV 108 i d'ací al camí de les pedreres, el qual ens portarà de manera directa als Pontets.