PR-CV 112 XIXONA - VIVENS - XIXONA

Entitat promotora: Centre Excursionista de Xixona

Senda amb un recorregut lineal fins a la font de Roset i circular la resta el qual ens condueix a l'àrea recreativa de Vivens, passant per paratges de gran bellesa i interès geològic i natural com la Llibreria, Vivens, el paratge natural els Plantadets, el barranc de Castalla o els Quatre Barrancs.

15-12-1997
juny de 2024
0846-2; 0846-4; 0847-3

• Els Plantadets (Paratge Natural Municipal)

Xixona – Castell. Carretera CV-810 (enllaç PR-CV 212) – Font de Roset – Roset (inici tram circular) – Àrea recreativa de Vivens – Barranc de Castalla – Quatre Barrancs – Font de Roset - Xixona

Des del barranc de la Font pugem pel carrer Francés Nicolau. A pocs metres a dreta trobem la pujada que ens porta a la senda del castell fins a situar-nos en la carretera de Tibi.

Ens dirigim a la dreta durant 150m per a travessar la carretera i iniciar la senda del Cabeç dels Nanos. La senda ens deixa en el camí de Cotelles el qual ens conduirà paral·lel al riu Coscó i en l'últim tram pel mateix llit fins a la font de Roset, des d'on podem observar les imponents penyes que queden enfront de nosaltres.

El camí es torna senda i incrementa el seu atractiu, arribant al punt on s'inicia el recorregut circular. Passant enfront de les penyes de la Llibreria i després pel bell paratge del Salt del Moro. Ací ens espera una pujada que ens fa guanyar altura fins a canviar de vessant i començar una lleugera baixada per pista fins a arribar a l'àrea recreativa de Vivens. Des d'ací remuntem de manera directa a la serra de la Martina.

Continuem el nostre itinerari descendint per a passar per la senda de baixada al paratge natural de Plantadets i introduint-nos en el barranc de Castalla, en un xicotet tram molt encaixonat obligant a seguir el seu llit sense cap senda. Arribats a l'encreuament dels Quatre barrancs hem de continuar en la mateixa direcció fins a localitzar l'encreuament que tanca el circuit, i des d'aquest per la font de Roset tornar a Xixona.