PR-CV 212 XIXONA - PENYA MIGJORN - XIXONA

Entitat promotora: Ayuntamiento de Jijona

Barranc de la Font
15-11-2000

Xixona enlace con PR-CV 112 – Castillo de Xixona – Barranc de la Font – Mas El Colut – Pineta, cruce del mismo sendero – paret del Cantil – Penya Migjorn – Barranco de la Cueva de los Corrales – Querema, Pineta, cruce del mismo sendero – Mas El Colut – Barranc de la Font – Castillo de Xixona – Xixona

Si arribem a Xixona per la carretera d'Alacant, just a l'entrada de Xixona trobarem el pàrquing del Barranc de la Font, on podrem deixar el cotxe. Ací es troba el panell informatiu.
Eixint de l'aparcament del parc Barranc de la Font cap a la dreta, pujarem les escales seguint els senyals de pintura per a trobar-nos amb el primer senyal vertical a la dreta. Vorejarem el Castell per l'Oest i seguirem en direcció nord-oest fins a arribar a l'encreuament amb la carretera de Tibi. Seguirem a l'esquerra sense travessar la carretera i a 100 metres la creuarem per a seguir per pista de terra en ascens.
Pujarem la costa per la pista d'asfalt seguint les indicacions dels pals de direcció fins a la seua finalització. Seguirem la pista de terra fins a Pineta, on trobarem una senda a l'esquerra. Seguint la senda arribem a l'encreuament, fins ací la senda és comuna de pujada i baixada. En aquest encreuament, anirem a l'esquerra, ens portarà de nou a una pista i a la casa de Pineta, on començarem a pujar per la senda pròxims a les parets, fins al serral. És el tram més dur de la senda perquè s'acumula quasi tot el desnivell en aquest tram.
En arribar al serral, girem a la dreta per senda pronunciada i rocosa fins a arribar a la corda de la Penya Migjorn. Ací girem a l'esquerra en ascens, trobarem un pal de direcció. I a continuació el cim de la Penya Migjorn.
Des del cim tornarem sobre les nostres passes fins al pal de direcció que hi ha abans del cim. Prendrem la baixada cap a l'esquerra (oest) fins a arribar al fons. Des d'allí ens dirigirem a la dreta (nord) seguint les indicacions de Xixona fins a arribar als bancals de la Cova dels Corrals. Des de la mateixa seguirem la senda en direcció nord-oest fins a arribar a la baixada de la Segon Querena, des d'on albirarem Xixona al fons.
Seguint la senda i com a paisatge, la Vall de Xixona, seguirem la baixada fins a enllaçar amb el camí de pujada. A partir d'ací la senda és la mateixa que de pujada i ens portarà a Xixona.