PR-CV 131.6 RUTA DEL BOHILGUES Y DEL VAL

Entitat promotora: ADIRA. Asociación para el Desarrollo Integral del Rincón de Ademuz

Pel centre i sud de la comarca del Racó d'Ademuz i seguint el murmuri incessant del Riu Bohilgues estarem protegits per una espessa vegetació fins al poble d'Ademuz. La segona part del recorregut remunta la rambla del Val travessant les muntanyes del Queixal i Picadores per a acostar-nos primer al llogaret del Val de la Sabina i després finalitzar en la localitat de Casas Altas.

15-07-1999

• Río Bohilgues (Microreserva de flora)
  • Rius del Racó d'Ademús (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)

Vallanca - Molino de la Villa - La Fuencaliente - La Veguilla - Hoz del río Bohilgues - Fuente del Tío J. Manzano - Ademuz - La Muela - El Cerrito - Val de la Sabina - Casas Altas

Eixim de Vallanca per la senda que baixa cap als molins. De seguida passem per les ruïnes del Molí de la Vila i accedim a un altre camí més ample que ens condueix a la Fuencaliente. Després de passar la presa de Vallanca i abans d'arribar a les cases de la Veguilla agafem la senda de la Hoz. A poc a poc finalitza el camí i la senda s'encaixona entre les parets seguint el llit del riu Bohilgues, que travessa el paratge de la Hoz. Al final de la mateixa creuem a l'altre costat pel pont de la Central i seguim per la senda de la Fuensanta passant per la Font de l'oncle Juan Manzano fins a un camí ja en les proximitats d'Ademuz. El primer tram acaba en la Font vella i l'oficina d'informació turística en el restaurat Molí de la Vila. Creuem de sud a nord la població d'Ademuz per l'Av. de València (N-330a) fins a arribar al Pont de la Vega i la carretera a Val de la Savina. Passem pel barri de Sant Roc on està la casa forestal i en la part alta abandonem la pista a l'esquerra i remuntem la Rambla de la Vega passant davall el viaducte de la N-330 i remuntant la Rambla del Val per la senda de l'ombria del Queixal. Arribem a la bifurcació de Val de la Savina o Cases Altes en la partida de Picadores. Baixem per l'esquerra fins a la Rambla del Val que seguim a la dreta fins a la carretera del Val a Sesga i ara a l'esquerra fins a l'entrada del llogaret d'Ademuz. Tornem arrere pel mateix camí i en l'encreuament ara la senda es dirigeix al serral del cerrito. Deixem arrere el bosc i pels camins dels cultius de secà on podrem observar algunes de les barraques, construccions de pedra en sec com la de les Picadores. Entrem a Cases Altes per Pajares del Otro Lado i el paratge de La Puente.