PR-CV 153 LA FONT DEL MONTDÚVER

Entitat promotora: Ayuntamiento de Xeresa

Estat de l'homologació: Control de qualitat condicionat

1 valoració

Després de les revisions efectuades per part dels tècnics de senders, aquest sender ha sigut 'condicionat' en detectar-se algunes deficiències de senyalització horitzontal (marques de pintura) i/o vertical (pals direccionals i panells informatius) o de continuïtat per a ser recorregut seguint exclusivament les senyals. Aquest fet ha sigut comunicat al promotor del sender.
Per seguretat, i mentre duren els treballs d'adequació, es recomana extremar l'atenció en el seguiment del recorregut. A més, els esports de muntanya impliquen riscos derivats de la pròpia activitat i de l'entorn en el qual es realitzen, que són assumits totalment per cada esportista, per a això han de formar-se, planificar-se, equipar-se adequadament i fer un ús responsable dels senders.

Recorregut que des de la localitat de Xeresa ens permet pujar per camins i sendes de ferradura fins al cim del Montdúver, amb una magnifiques panoràmiques de la comarca de la Safor.

15-05-2000
juliol de 2017

• Alts de la Drova (Microreserva de flora)
  • Montdúver - Marjal de la Safor (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)
  • Parpalló-Borrell (Paratge Natural Municipal)
  • Serra del Motduver i Marxuquera (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)

Xeresa - Inicio tramo circular - Font del Montdúver - Picaio - Cruce PR-CV 51 - Cima del Montdúver - Picaio - Font del Montdúver - Fin tramo circular - Xeresa

Eixim del poble per la part alta seguint el viacrucis, paral·lels al barranc de Xeresa per a travessar l'autopista AP-7 per un túnel i passar pel molí just on acaba l'asfalt. Poc més endavant, creuem el llit sec del barranc i continuem per la pista ara pel seu marge esquerre fins a la unió amb el Barranc del Mondúber, punt d'unió del tram circular. Remuntem per la dreta i passat un primer desviament a la dreta que va al Pla de la Vella (variant) el camí es converteix en senda. Deixem a l'altre costat del barranc el Corral de Senent. Més amunt, separats del llit, trobem l'encreuament de sendes de la variant del Corral de Milhores. La senda principal segueix en ascens fins a un nou encreuament, pel qual tornarem, prop de la Font del Mondúber que deixem a escassos 5' a l'esquerra. Creuem el barranc i la senda segueix fins a l'esplanada del Picaio. Deixem a l'esquerra la senda que puja directa al cim i per la qual baixarem i continuem per la pista fins a tornar a agafar la senda que passa pel corral del Obreret i els Flarets, formacions rocoses que imiten les restes d'un castell. La senda, en fals pla, segueix fins a l'encreuament amb el PR-CV 51 que ens acompanyarà fins al cim. Al poc arribem a la pista cimentada acurtant les seues llaçades per la senda vella fins a les antenes, on trobem un panell de la senda. Podem vorejar el clos o per un camí condicionat per enmig de les mateixes accedim al vèrtex geodèsic. Descendim per la cresta del Tossal del Mondúber per una senda accidentada i amb trams equipats amb cordes a manera de barana per a arribar a l'esplanada del Picaio. Repetim el tram fins a la Font del Mondúber ara de baixada i una vegada passada aquesta vam seguir a la dreta. Deixem la variant del corral de Milhores i passem pel corral de les Cabres. La pedrera de Gualde (abandonada) a la nostra esquerra fa que ens desviem baixant per a creuar el barranc del Carritx i enllaçar a l'altura de una caseta amb el camí de servei de la pedrera. Només ens toca seguir el camí fins a l'encreuament de barrancs on hem començat la pujada i desfer les passes de l'inici per a arribar a Xeresa