PR-CV 223 SOT DE CHERA - EL JUSTAL

Entitat promotora: Ayuntamiento de Sot de Chera

1 valoració

Tenim un recorregut per sendes i pistes forestals, per serrals i vessants, al principi un xicotet tram urbà i a la volta per la riba del riu. És una senda combinada amb trams lineals d'anada i tornada i tram central circular. Trobem els punts més alts en les Mines, El Mirador el Morroncillo i els Monegrillos. És un recorregut sense forts ascensos i descensos.

Sender amb interés mediambiental
15-06-2010

• Alt Túria i Serra del Negrete (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)
  • Chera - Sot de Chera (Parc Natural)
  • Sierra del Negrete (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)

Ayuntamiento Sot de Chera - Rio Sot - Las Minas - Mirador el Morroncillo - Corrales de la Pera - Los Monegrillos - La Pinada Preñada - Albergue Turismo Rural El Cerrao - Final - Ayuntamiento Sot de Chera

La senda té el seu inici a l'Ajuntament de Sot de Chera, caminarem pel nucli urbà fins al final de l'Avinguda de Pera, creuarem el pont sobre el riu i travessant un altre grup d'habitatges buscarem una pista que ens dirigeix a l'Oest pel serral cap al Justal i Les Mines, a partir de la mina trobarem uns camps de cultiu seguint aquesta pista fins a una bifurcació on seguim per una pista principal, a partir d'ací caminarem sense deixar aquesta, encara que apareguen entrades i eixides als nostres costats fins a arribar a una masia per a prendre un desviament a la dreta pel Camí de La Pera durant 100 metres i girar de nou a la dreta per a prendre el Camí de la Jaca a Cazón fins a arribar al mirador del Morroncillo a 764 metres d'altitud. Retrocedirem el caminat fins a l'encreuament anterior i a l'altura dels Corrals de La Pera prendrem de nou una pista que desapareix als 200 metres per a continuar per una senda forestal travessant Els Monegrillos i direcció La Pineda Prenyada, on prendrem de nou la pista direcció al Nord i desviar-nos a 1 km, direcció Sot de Chera, passarem per l'Alberg de Turisme Rural El Cerrao i a la vora del riu tornarem a l'Ajuntament, el nostre punt final.