PR-CV 23 QUATRETONDETA - BENASAU

1 valoració

15-09-1995
juny de 2021

• Aitana, Serrella i Puig Campana (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)
  • Muntanyes de la Marina (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)

Quatretondeta (enlace PR-CV 23 y 24) - Carrasca monumental - Bifurcación - Font de l'Espinal (enlace PR-CV 24) - Font Roja (enlace PR-CV 182) - Enlace PR-CV 24 - Enlace GR 330 - Desvío hacia el Oso - Desvío SSE - Benassau

Ens situem al costat del panell informatiu de l'inici de la sendera, amb la població de Quatretondeta a la nostra esquena. Caminem en direcció nord-est per un camí asfaltat-formigonat en lleuger pendent ascendent. Deixem a l'esquerra el depòsit d'aigua de la localitat i més endavant sengles microreserves de flora de la Canal i la de Agulles dels Frares. També la carrasca monumental entre horts de cirerers i oliveres. Aconseguim la Font de l'Espinal i comencem a caminar per una senda que està ben indicada. Progressem al costat de les formacions calcàries de Els Frares (trobem un panell explicatiu sobre les formacions geològiques d'aquest lloc), travessem pedregars i algun pas estret fins a endinsar-nos en el Barranc Profund i aconseguir la Font Roja, on situem l'enllaç amb el PR-CV 182 que uneix Fageca amb el cim del Pla de la Casa. Deixem aquesta font i progressem per un camí. Al poc deixem a l'esquerra el PR-CV 24 que va al Coll de Borrel i a Pla de la Casa. Fins a aquest punt hem coincidit amb aquesta sendera. Seguim el camí en ascens. Cada vegada la pista és més transitable per a vehicles. Donem amb una pista en molt bon estat en una corba bastant pronunciada i seguim recte en ascens fins a arribar a un ampli serral en el qual deixem a l'esquerra el GR 330, encara sense homologar. Aquest continua fins a Abdet i Confrides. A partir d'ara la ruta descendeix fins a Benasau. Deixem la pista de terra per a seguir per formigó, queda a la dreta el depòsit d'aigua de Benasau i aconseguim una corba tancada a l'esquerra en la qual veiem al capdavant un camí amb un pal indicatiu. Continuem descendint. El paisatge està cada vegada més marcat per horts. Continuem en tot moment cap al sud oest. Arribem a una pista asfaltada i veiem a la nostra esquerra un altre depòsit i una àrea amb font, El Calvari. A pocs metres girem a l'esquerra i en breu aconseguim la CV 70 en la qual es troba el panell final d'aquest recorregut.