PR-CV 264 LA RACONÁ - BELLÚS

Entitat promotora: Ajuntament de Moixent

Estat de l'homologació: En vigor

Aquest sender recorre l’entramat de camins que creuen el terme municipal de Moixent on podrem gaudir del paisatge agrícola del riu Cànyoles i del típic bosc mediterrani en l’últim tram del recorregut, a més de les vistes a les muntanyes veïnes.

Sender amb interés historicoartístic

15-07-2003
juliol de 2023

Moixent – Enllaç GR 239 – Riu Cànyoles – Molí de Bas – Enllaç GR 239 – Assut de les Hortes de Dalt - Assagador d'Entretérmens - Racó dels Conills - Penya de la Fantasmà – Moixent

Ens dirigim cap a la plaça i el carrer Major. Creuem la població fins a abandonar les últimes cases i passar junt el poliesportiu. El camí en baixada i gira a la dreta en franc descens i als pocs metres ens farà creuar per un gual el riu Cànyoles.

Remuntem el camí i a uns 100 m girarem a la dreta seguint el camí pel paratge de la Raconà amb àmplies hortes de fruiters a cada costat del camí. Després d’uns 700 m passem junt les cases del Molí de Bas.

A aquesta altura, el camí descendeix bruscament per a travessar el riu per un gual que ens facilita el pas. Una vegada creuat seguim el camí, ara terrer, per a prendre l'assagador de l'Ombria Bellús que remunta per les faldes de la serra Grossa. Creuarem el camí asfaltat de Vallada a Moixent per gaudir d’una senda que transcorre per un tram de típic bosc mediterrani amb unes vistes a les muntanyes, la vall i pobles del voltant. Recorreguem tota l'ombria Bellús per una senda ben definida i a l'altura d'Hortes Velles descendir fins a les primeres cases del poble.

L'entrada s'efectua pels carrers de Santa Bàrbara i carrer els Màrtirs, a la part alta del poble i continuar fins a la plaça de la Hispanitat.