PR-CV 278 L'ALT PELAT

Entitat promotora: Ayuntamiento de Hondón de las Nieves

Itinerari que recorre tota l'ombria de la Serra de Crevillent pel costat del Fondó de les Neus seguint els antics camins que la creuaven, amb els seus marges encara visibles i en bones condicions. Magnífica vista de la serra del Argallat i de la Cava, i de tota la línia de costa amb el Fondó d'Elx i l'embassament de Crevillent a l'horitzó.

15-04-2004
agost de 2022

• Serra de Crevillent (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)
  • Serres del Sud d'Alacant (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)

El Fondó de les Neus - L'Escorxador - Cova del Sord y Aljub del Replà - Camí de Catí - Sant Juri - Picatxo o Sant Gaietà - Casa del Caminanto - Àrea Recreativa - Poliesportiu - El Fondó de les Neus

Eixint des de la plaça del Vila, i seguint el carrer Nou arribarem en poc temps a l'antic escorxador municipal 'l'Escorxador'. Seguir recte en direcció a la Boquera, tram coincident amb el PR-CV 279, vorejarem l'embassament de la Boquera (abandonat) per a seguir per camí de terra. Tot aquesta camí és l'antic camí de Fondó a Crevillent. En aquest tram de terra passarem el antic aljub del Replà i la cova del Sord, un al costat de l'altre. En la primera bifurcació d'aquesta pista, ens anirem per la dreta (a l’esquerra va el PR-CV 279), pista amb xicotetes pujades i baixades però que no perd molt desnivell, fins a arribar a la casa del Coronel. La pista que baixa des de la casa del Coronel és l'itinerari de tornada. Després de passar la casa, per la pista principal, arribarem al camí de Catí o camí vell del Fondó dels Frares a Crevillent. El sender va a esquerra a unir-se amb el PR-CV-110. Tenim l’opció de pujar al Sant Juri pel PR-CV 110.3 i al Sant Gaietà o Picatxo pel PR-CV 110.2, per a baixar per la solana, sense perdre altura, fins novament tornar al PR-CV 278. De nou a la casa del Coronel, prendrem la pista que està darrere de la casa, tot en descens, fins a arribar a la casa del Caminanto. En aquest punt, podrem anar a l'àrea recreativa del Caminanto, situada a uns 500m. Des d'ací, sense deixar la carretera asfaltada, arribarem de nou a la població de Fondó.