PR-CV 28 XORRET DE CATÍ - DESPEÑADOR

Entitat promotora: Ayuntamiento de Castalla

Estat de l'homologació: Control de qualitat condicionat

Després de les revisions efectuades per part dels tècnics de senders, aquest sender ha sigut “condicionat” en detectar-se algunes deficiències de senyalització horitzontal (marques de pintura) i/o vertical (pals direccionals i panells informatius) o de continuïtat per a ser recorregut seguint exclusivament les senyals. Aquest fet ha sigut comunicat al promotor del sender.
Per seguretat, i mentre duren els treballs d'adequació, es recomana extremar l'atenció en el seguiment del recorregut. A més, els esports de muntanya impliquen riscos derivats de la pròpia activitat i de l'entorn en el qual es realitzen, que són assumits totalment per cada esportista, per a això han de formar-se, planificar-se, equipar-se adequadament i fer un ús responsable dels senders.

El Sender PR-CV 28 ens portarà, per pista àmplia i senda, a recórrer i conéixer com es feia la calç en antics forns amb llenya, culminant en el cim del Despenyador des d'on podrem gaudir del paisatge, de la Foia de Castalla i cims pròxims: Reconco, Menejador, Biscoi i Replana.

15-09-1995
juny de 2021

• Maigmó i Serres de la Foia de Castalla (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)
  • Maigmó i Serres de la Foia de Castalla (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)

Xorret de Catí - Desviament mirador i àrea de acampada-refugi - Zona de acampada-refugi - Coll del Portell-Carretera de Petrer a Castalla - Coll anterior al cim – Cim del Despeñador

Eixint des del pàrquing de l'Hotel Xorret de Catí recorrerem uns 150 metres per asfalt cap a la dreta. En arribar a la primera bifurcació, veurem informació del mirador del Xorret de Catí i del sender PR-CV 32, que haurem de seguir.

Seguint la pista principal arribarem a la bifurcació de pujada al mirador del Xorret de Catí i a l'eixida del nostre recorregut del PR-CV 32, nosaltres haurem de seguir rectes per arribar en poc temps a la zona d'acampada i refugis de la Diputació d'Alacant. En arribar a la zona d'acampada, albirarem a la nostra esquerra les primeres cabanyes i poc després el forn d'algeps restaurat.

Seguirem per un tram de ciment i en fort pendent. Just en acabar el ciment la pista es bifurca i girarem a l'esquerra (W). Per uns metres seguirem i després canviarem cap a la dreta (N/E) i seguirem fins a arribar a la carretera de Petrer a Castalla.

Després d'uns 150 m arribarem al Coll del Portell des d'on sale l'únic tram de sender fins al cim del Despenyador, en molt forta pendent en alguns trams i envoltats sempre per pins, carrasques i argilagues. Després d'arribar al serral del Despenyador prendrem direcció NE, a la nostra dreta, primer per un tram de senda ben definit i després per zona de roca, fins a arribar al cim del Despenyador 1264 m, màxima cota del recorregut.