PR-CV 32 XORRET DE CATÍ - CRESTERIA DEL FRAILE

Entitat promotora: Diputació d'Alacant

Dins del Paisatge Protegit de la Serra del Maigmó i del Sit ens trobem aquest sender que recorre tota la cresteria del Frare amb unes immillorables vistes del meravellós entorn del Xorret de Catí i del Maigmó. Una zona totalment muntanyenca amb espectaculars i grans tallats rocosos durant tot l'itinerari.

15-09-1995
juliol de 2023

• Maigmó i Serres de la Foia de Castalla (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)
  • Maigmó i Serres de la Foia de Castalla (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)
  • Maigmó y Sierras de la Foia de Castalla (ZEC - Zona de Especial Conservació)
  • Serra del Maigmó i Serra del Sit (Paisatge protegit)

Xorret de Catí – Pic del Fraile – Alt del Molló – El Pantanet

Eixim del pàrquing de l'hotel Xorret de Catí baixant cap a l'esquerra i de seguida trobem la senyalització de la via ferrata de Catí que seguim agafant altura per la pista forestal fins a un encreuament on es bifurca el PR-CV 28 a la dreta, cap al Despeñador. El nostre sender va cap a l'esquerra fins a arribar al mirador de Catí, on pujarem per uns escalons i arribarem al desviament de la via ferrata.

Nosaltres hem d'ascendir per un canal contigu, que es troba equipat amb un cable d'acer, fins a l'alt de la cresteria del Frare. Des d'ací, ens encaminem en direcció al pic del Frare, el qual deixem a la nostra esquerra per a continuar descendint per tota la cresta pel barranc Badallet fins al Pantanet i l'enllaç amb el PR-CV 143