PR-CV 31 XORRET DE CATÍ - ALT DE GUISOP

Entitat promotora: Diputació d'Alacant

15-09-1995
maig de 2021

• Les Xemeneies (Microreserva de flora)
  • Maigmó i Serres de la Foia de Castalla (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)

Hotel Xorret de Catí - Mas del Carrascalet (enllaç PR-CV 142) - Bifurcació de pistes - Alt de Guisop - Mirador del Maigmó - Baixada al Xorret de Catí - Cova de Mossen Francés

Des de la part posterior de l'hotel, trobarem un pal indicador de la sendera, al costat de carretera, i paral·lel al panell informatiu. Seguirem la nostra sendera pel camí que voreja el naixement del Xorret que s'allunya en direcció Sud i passant prop del Mas de l'Orgue. Aquest camí, amb poc desnivell, puja fins al Mas de Carrascalet, actualment rehabilitat. El camí voreja per la dreta el que va ser una casa de labors agrícoles i ramaderes. Seguirem la pista en fort pendent passant per bancals abandonats, després de pujar per un tàlveg, veurem una sendera que accedeix per la nostra dreta, poc després, trobarem una bifurcació, havent de prendre la dreta en fort ascens i terreny de pedres. Camí reconvertit en senda, fins a arribar a un punt, en un tàlveg on prenem una bifurcació a la dreta, que seguint el tàlveg pel seu marge dret, ens condueix a un tallafocs molt empinat, al final del qual hi ha un replà amb un pal indicador del cim del Alt de Guisop. Aquest tram és d'anada i volta. Baixarem un altre tallafocs en direcció E fins a una pista. Des de la pista, en direcció SE, baixarem fins a arribar al mirador del Maigmó i passant per la micro de flora "els Xemeneies", sent també un tram d'anada i volta. De tornada a la bifurcació, canviarem la direcció al NO, seguint la pista. Deixant a la dreta un ramal que descendeix a les cases de Planises. Continuarem el camí fins a una bifurcació amb una sendera a l'esquerra que ens portarà a la cova de Mosen Francés. Des de la cova, descendeix una sendera empinada en direcció SO pel marge esquerre del barranc, fins a una pista i després la carretera, que de nou ens condueix fins al punt de partida en Xorret de Cati.