PR-CV 3 TRES FONTS - ENZEBRES - TRES FONTS

Entitat promotora: Ajuntament del Pinós

Itinerari senzill que recorre el Paratge Natural Municipal de Monte Coto en el terme del Pinós, pujant a l'alt de la Gallega per a baixar a la pedania de Les Enzebres, on veurem els GR 7 i GR 330. Tornarem a l'àrea recreativa pel camí de Tres Fonts.

Sender amb interés geològic

15-09-1995
desembre de 2023

• Monte Coto-Pinoso (Paratge Natural Municipal)

Àrea recreativa Monte Coto – Alt de la Gallega – Enllaç GR 7 i GR 330 – Les Enzebres – Casa dels Pous – El Castellarejo – Font de la Penya del Bou - Àrea recreativa Monte Coto

Eixint de l'àrea recreativa de Monte Coto, ens trobarem amb l'enllaç del PR-CV 166, seguint la carretera asfaltada cap avall un poc, arribarem a una bifurcació a la dreta que ens portarà a l'alt de la Gallega (cota màxima del recorregut) i al depòsit d'aigua per a extinció d'incendis, tot per pista en alguns trams una mica empinada.

Des d'aquest punt i ja en forta baixada, ens dirigirem a Les Enzebres passant pels enllaços del GR 7 i GR 330. Podrem veure el piló d'inauguració del GR 7

Una vegada en Les Enzebres, creuarem tot el poble per a seguir per la carretera del Pinós a Tres Fonts fins a arribar a l'encreuament de la Casa dels Pous, on existeix una xicoteta àrea de descans a mà dreta. Just en l'encreuament, pujarem cap a l'esquerra, de retorn a l'àrea recreativa, i ja sempre per asfalt, passant pel Castellarejo primer i la font de la Penya del Bou després.