PR-CV 166 L'ALMORQUÍ - LA CAVAFRÍA - LES TRES FONTS

Entitat promotora: Ajuntament de Monòver

1 valoració

Excel·lent itinerari que recorre el Parc Natural Municipal Monte Coto, passant per la Cavafría, la serra del Reclot i finalitzant en l'àrea recreativa del Monte Coto. Sense oblidar el magnífic paisatge i les restes de les antigues pedreres de marbre.

Sender amb interés geològic

15-11-1999
desembre de 2023

• Monte Coto-Pinoso (Paratge Natural Municipal)

Monòver – Enllaç GR 7 – Font de l’almorquí – Coll. Pi de la Farola – Aljub de la Cavafría – La Cavafría – Coll. Pi de la Farola – Mirador de Monte Coto – Senda dels Gal·lers – Àrea recreativa Monte Coto

Des de les cases del Senyor seguirem pel carrer de la Fabriqueta fins a arribar a l'enllaç amb el GR 7. Des d'aquest punt anirem direcció sud passant per antigues pedreres i restes d'aquestes fins a arribar a la font de l'Almorquí.

Des d'ací, pujarem per pista forestal fins al coll conegut com El Pi de la Farola (hi havia antany un fanal) per a baixar per una pista, a vegades empinada, la qual recorre tot el barranc dels Casetes, fins a l'eixida de Cavafría, on tornarem pel sender situat en la part inferior de la pista de terra. Aquest sender ens conduirà fins a les casetes, i en poc temps més, de nou al coll del Pi de la Farola.

Continuant per la pista adreça ascendent, arribarem al mirador de Monte Coto, punt on el recorregut comença a baixar fins al seu destí, sempre per pista i passat per les cases de Dalt de les Tres Fonts, fins a arribar a l'àrea recreativa de Monte Coto, i l'enllaç amb el PR-CV 3.