PR-CV 310 RUTA A CERRO CARDETE

Entitat promotora: Ayuntamiento de Camporrobles

1 valoració

A través de camps de cereals, vinyes, coscolla i el paisatge de sabinar, aquest sender permet accedir a una de les elevacions més importants del municipi de Camporrobles, el cerro Cardete. Malgrat la seua modesta altura, té especial interés pel paisatge que des d'allí es domina i que revela la forta tradició ramadera i agropecuària del terreny.

15-04-2005
juny de 2022

Camporrobles - Encreuament CV-475 en camí Vell de Fuenterrobles - Camí del Ardal Mazán - Camp Través - Camí cerro Pelado - Camí a cerro Cardete - Barraca de Capilla - Coll - Barraca del Tío Calvete - Camí Viejo de Fuenterrobles - Conexión con GR – Camporrobles

Eixint del carrer Requena, en el costat sud del municipi, passem el pont que supera les vies del tren i ens encaminem direcció Est per la CV-475 (desestimant el camí vell de Fuenterrobles que quedarà a la nostra dreta i que usarem per al nostre retorn), deixant el traçat de la carretera per a prendre el camino de Ardal Mazán. Una successió d'encreuaments i pistes ens esperen, per la qual cosa haurem d'estar atents a la senyalització fins a arribar al camí del Cerro Pelado i arribar a l'encreuament de camins. A partir d'aquest punt anirem girant cap a la dreta en els següents creus de pistes (direcció Sur), tenint sempre a la vista el cerro Cardete com a elevació pròxima més destacada de l'horitzó, girant després a la nostra esquerra pel Camí del cerro Cardete i a menys de 500 metres prendrem el Camino de la Mina a la nostra dreta, passant primer per la barraca de Capilla i portant-nos directes al coll que dona accés al cerro Cardete.
El descens el farem per l'altre vessant del turó (costat Sur), usant una senda sense caixa definida i una mica de material solt fins a enllaçar amb el Camí de les Barraques (que coincideix en el seu primer tram amb l’assegador real de la Serrania de Conca). Seguirem aquest camí en direcció al poble (direcció Nord), passant pel bassal de la Romana i la barraca del Chatillo (que quedaran a la nostra dreta), fins a arribar a la barraca del Tio Pelado i la barraca del Pozuelo, que travessarem i continuarem pel mateix camí durant una mica més de quilòmetre i mig fins a creuar la CV-475, continuat pel camí que ens queda enfronte fins a arribar al camí vell de Fuenterobles. Allí girarem a la dreta, coincidint amb la senyalització del GR i caminarem prop d'un quilòmetre per a arribar a l'encreuament i tornar al poble.