PR-CV 293 RUTA ÍBERA

Entitat promotora: Ayuntamiento de Camporrobles

1 valoració

Camporrobles té una superfície relativament plana, interrompuda per relleus com el cerro Cardete (1.129 m) a l'est, el cerro Pelado (1.025 m) al Sud i el Molón (1.128 m) al Nord. És en aquest últim relleu, pertanyent als contraforts més meridionals de la Serra de Mira. La ruta transcorre pel Parc Temàtic Arqueològic del Molón on, a més dels indubtables valors històrics i arqueològics, es pot gaudir d'un espai mediambiental d'especial valor per la seua singularitat botànica i  diversitat.

Sender amb interés historicoartístic

15-07-2004
maig de 2022

• El Molón (Paratge Natural Municipal)
  • El Molón (Microreserva de flora)

Àrea recreativa de la Balsa – Font del Molón – Centre d’interpretació - Mirador del Molón - Escultura Totem – Jaciment arqueològic – Picarcho – Coll - Corral – CV-470 – Àrea recreativa de la Balsa

Comencem la ruta al costat de l'accés a l'àrea d'acampada de la Bassa per la carretera CV-470 Continuem per la carretera o carrer Utiel per a desviar-nos cap a la dreta cap al cementeri. El camí es torna senda i prompte aconseguim l'àrea recreativa de la font del Molón i passada aquesta ens vam trobar el centre d'interpretació del parc temàtic arqueològic. Seguim les indicacions del sender passant pel Tòtem Ofrena. Voregem la parteix sud-meridional del Molón per un camí des del qual podem observar una antiga calera. Continuem ascendint per una senda trencada. Creuem la microreserva de flora del Molón. Aconseguim l'accés al jaciment on podem observar en la roca del sòl les marques que va deixar el trànsit dels carros. La visita al jaciment es pot realitzar amb la lectura dels cartells i la interpretació de les restes. Tornem al camí i prosseguim cap al Nord-est direcció al Picarcho, punt més septentrional de la ruta. El descens es realitza a través d'un xicotet coll per la part oriental de la muntanya seguint un xicotet i obert sender que ens condueix fins a un corral de bestiar. A poca distància prenem el camí que ens condueix fins a la carretera CV-470, molt prop del lloc on iniciem la ruta.