PR-CV 328 CAMÍ D'ARMINYA

Entitat promotora: Ajuntament de Llucena

15-02-2007
20-02-2008

• Penyagolosa (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)
  • Penyagolosa (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)

Mas de la Costa - Mas d'Olaria - Mas de la Canaleta - Casa Paula - Mas de Bernús - Mas del Vincle - Mas d'Arminyà - Pedrera - Naiximent del Riu - Mas de Llorens - Mas d'Hilari - Camí de la Fogenta - PR-CV 326

La sendera comença en el pàrquing de l'antiga escola del Mas de la Costa, al costat de la pista formigonada que dona accés a la citada masia. Des del pàrquing prenem una sendera ben marcada que ix a la dreta i que en pocs minuts ens deixa al costat d'un pou i un abeurador de bestiar. Des d'ací, comencem l'ascensió al cantal de la bota; per un camí a trossos empedrat, que passa pel costat de l'antiga escola, hui reconvertida en refugi del CEV i que va zigzaguejant entre bancals en forta pujada fins a arribar a un tram de pista forestal en suau declivi i que, a uns 500 metres, ens deixa de nou en el camí que va cap al Mas del Sabater.
Després d'una curta pujada, trobem la bifurcació de dos camins. Un ens condueix cap al Mas del Sabater i Penyagolosa (PR-CV 79, esquerra) i, la sendera de la dreta ens condueix per la nostra ruta cap al Mas d'Olaria en uns 12 minuts. Des del Mas d'Olaria, prenem l'antic camí del Mas de Bernús que passa entre les cases (hui derruïdes) del Mas, i ens condueix entre bancals al pou del Canaló i Mea del Canaló. Una vegada passat el Mas del Canaló, continuem en suau descens fins a Casa Paula, on agafem una pista forestal entre camps que ens porta al Mas de Bernús; dominat per una paret de roca calcària que ens serveix de referència durant bona part del camí. Des del Mas de Bernús, just en la bifurcació de dues pistes, prenem el camí que, en franc descens, ens porta al Mas del Vincle i al Barranc de la Font Blanca, el qual creuarem, per a després ascendir per fort pendent fins al Mas d'Arminyá. Des d'ací eixirem direcció SE per la lloma pràcticament plana fins a trobar l'antic camí del riu (empedrat i amb bon estat de conservació) que, en fort descenso, ens porta al llit del riu de Lucena. Des d'ací, prenem una pista forestal a la dreta que ens porta fins al naixement del riu Lucena (zona recreativa i font) i que enllaça en la seua part final amb la carretera de Lucia al riu; la qual seguim durant 1.500 metres, fins a finalitzar la ruta del Mas d'Hilari (zona amb pàrquing i de fàcil accés).