PR-CV 79 LUCENA DEL CID - SANT JOAN DE PENYAGOLOSA

1.200 m

Lucena
15-07-1995

Lucena del Cid - Mirador - Rio Lucena - Bc. Gorgas - Mas de Bartoll - Bco. de la Mola - Mas del Cabrer - Mas de la Costa - Els Morralets - Mas de la Costa - Font del Sabater - Paso Real de Aragón - La Lloma Saltadora, Corral del Churro - Mas de los Collados - Ventisqueros de Fraga - Font Trobada - La Banyadera - Bc.del Forn - lloma del Conill - Sant Joan de Penyagolosa

Eixim des de la Plaça d'Espanya de la població de Lucena prenent el C/Solana en fort descens, eixint del nucli urbà i iniciem un zig-zag per un camí estret cimentat, deixem camí a dreta i després a esquerra per a deixar camí i prendre una senda a l'esquerra que dona de nou al camí on el creuem, arribem a un camí asfaltat deixant a la dreta un pont sobre el Riu de Lucena, a pocs metres deixem el camí per a anar per senda, passem un tàlveg i després creuem un camí, continuant arribem a un camí el qual prenem a la dreta per a arribar a unes cases, iniciem una senda a la dreta (en aquest punt es bifurca el PR, el de la dreta baixa al riu per a anar pel marge dret remuntant-lo, arribar a un assut i torna a unir-se amb el principal).

Anem entre pinedes, passem per damunt d'una séquia i ens endinsem en el llit del propi Riu Lucena, arribem a un camí que travessa el riu i el creuem, seguim aquesta vegada pel marge dret del riu però remuntant-lo, deixem una senda a l'esquerra, passem la desembocadura del Barranc del Gorgás i més endavant ascendim a l'esquerra per una senda deixant a l'esquerra unes cases, arribem a la carretera per la qual anem a l'esquerra i a pocs metres girem a la dreta per un camí empinat i cimentat, passem entre Les Cases Benagualit i deixem un camí a la dreta, més endavant prenem una senda a l'esquerra per a eixir al camí i anar a l'esquerra, un poc més endavant deixem camí a esquerra per a prendre el de la dreta que ràpidament es converteix en senda.

Passem pel Mas de Segon, el qual deixem a l'esquerra, creuem el Barranc de Gorgas i a poca distància el tornem a creuar seguint el remunte del barranc pel marge esquerre arribant a un paratge de cases denominat Mes de Bartoll, per pista on en les últimes cases, el camí cimentat gira a la dreta i nosaltres prenem el de l'esquerra de terra, arribem a un encreuament de camins, prenem el de la dreta i després el deixem per a anar per senda a la dreta. S'inicia una forta pujada passant per un tossalet, continuant veiem un xicotet barranc que creuem per a passar pel Mas de Cabrer, el qual deixem a la dreta. Arribem a un camí i el prenem a la dreta i en poc més d'un centenar de metres ens trobem en un encreuament de camí, on girem a la dreta per a arribar al Mes de Costa.

Deixem les cases a la dreta i prenem una senda que ens condueix a una font, obviem la senda de la dreta i arribem a una pista entre les cases i l’alberg. Tenim un encreuament de camins i el deixem per a prendre una senda al capdavant, més endavant creuem un camí per a arribar a un altre camí entre cotes on prenem el de la dreta a uns 300 m., el deixem per a seguir per senda a la dreta i després deixem senda a la dreta girant per a arribar a la Font de Sabater en uns 300 m., arribem a tossalet amb encreuament de camins, anem pel de davant per a deixar-lo i prendre una senda a l'esquerra, passem per un tàlveg i després senda a la dreta arribant a un camí, el prenem a la dreta i després camí a l'esquerra arribant al Pla de la Creu (enllaç amb PR), on en un encreuament de camins, prenem el de davant i després senda.

Arribem a una pista la qual creuem arribant a un camí en tossalet i a continuació la pista va zigzaguejant, i el que fem és acurtar en recte. Quan aquestes corbes acaben anem per la pista per a deixar-la a la dreta i anar paral·lel a ella. Passant per la Font Trobada arribem a la pista, la qual seguim a l'esquerra, remuntant i al poc tornem a prendre senda a l'esquerra deixant l'encreuament de pistes de la Banyadera a la dreta, arribem al Corralet on enllaça amb gran quantitat de PRs de la zona, prenem un cordal Lloma del Conill, al Nord, i per ell, sense abandonar-lo, comencem a descendir i arribar a Sant Joan de Penyagolosa, on enllacem amb el GR-7 i GR-33 i els PRs de la zona.