PR-CV 329 RUTA DEL SALT

Entitat promotora: Ajuntament de Nàquera

Estat de l'homologació: Control de qualitat condicionat

Després de les revisions efectuades per part dels tècnics de senders, aquest sender ha sigut 'condicionat' en detectar-se algunes deficiències de senyalització horitzontal (marques de pintura) i/o vertical (pals direccionals i panells informatius) o de continuïtat per a ser recorregut seguint exclusivament les senyals. Aquest fet ha sigut comunicat al promotor del sender.
Per seguretat, i mentre duren els treballs d'adequació, es recomana extremar l'atenció en el seguiment del recorregut. A més, els esports de muntanya impliquen riscos derivats de la pròpia activitat i de l'entorn en el qual es realitzen, que són assumits totalment per cada esportista, per a això han de formar-se, planificar-se, equipar-se adequadament i fer un ús responsable dels senders.

Sender amb interés mediambiental
26-09-2006
abril de 2021

Plaza del Ayuntamiento - Barranc del Arquet - Mirador del Fenassar - Coll de Les Galgues - Fuente del Oro - Area Recreativa del Salt - Barranco del Salt - Pi del Salt - Plaza del Ayuntamiento

La ruta comença en la Plaça de l'Ajuntament de Naquera. Vagarejarem una mica pel poble fins a arribar a la rotonda de la carretera, on creuarem la mateixa per a abandonar el nucli urbà i endinsar-nos a la muntanya pel Camí del Salt. Trobarem una bifurcació del camí, on nosaltres prendrem la pista de l'esquerra coneguda com Camí fons, que ens portarà al Barranc del Arquet, lloc on podem trobar una àrea recreativa.  Seguirem el nostre camí per la pista que ira guanyant altura fins a arribar al Mirador de Fenassar, on podrem gaudir d'unes meravelloses vistes. Des del mirador, ja en descens, seguirem el nostre camí fins a arribar al Collado dels Galgues, on ens trobarem un depòsit d'aigua que deixarem a la nostra esquerra per a seguir recte per la Senda del Collado dels Galgues. Seguint aquesta senda arribarem a la zona de la Fonteta i en l'encreuament, ens dirigirem a la dreta per a arribar i visitar la font de l'Or. Reprenem el nostre camí, desfent el tram realitzat fins a arribar de nou a l'encreuament de la Fonteta per a, aquesta vegada, prendre el desviament cap a la dreta i envoltant el Puntal del Meliquet per la seua esquerra, arribar a l'Àrea recreativa del Salt. Des d'ací, vorejant per la nostra dreta l'àrea recreativa, seguirem el camí fins a arribar al Barranc del Salt i al seu mirador. Des del mirador, tornarem pel mateix camí fins a arribar de retorn al Área recreativa del Salt i, eixint d'ella, prendre la pista cap a la dreta i, una mica mes avance, trobar-nos amb el Pi del Salt. Seguim per la Pista fins a tornar al Collado dels Galgues i, de nou, deixant el deposite a la nostra esquerra, continuem recte, seguint el descens pel Camí del Salt que, ja sense abandonar-lo, ens retornarà a la rotonda de la carretera de Naquera i, des d'ací, seguint el camí que vam fer al principi, tornar a la Plaça de l'Ajuntament.