PR-CV 370 ALFAFARA - CAVA DON MIGUEL (PER LA SERRELLA)

Entitat promotora: Ayuntamiento de Alfafara

Alfafara
15-06-2010

Plaza la Mateta - Polideportivo - Masia Serrelles - enlace GR 7 Collet - Puerta Camping Mariola - Cruce a senda por campos - Cruce a camino Fontanarets - Camino Cola Bolumini - Cruce a senda - Portí - Cava Don Miguel, Enlace PRCV 104 - Albergue Zamorano - Fuente Molí Mato o Montblanc - Camino Asfaltado Agres - Alfafara - Plaza la Mateta

El punt de partida d'aquest sender es troba en la Plaça La Mateta. En direcció al poliesportiu i deixant l'ermita a la dreta es va ascendint fins a arribar a l'alberg del Tarrago i poliesportiu municipal. Per la dreta de la pista poliesportiva puja el camí, en un quilòmetre s'arriba a la masia Serelles, que es deixa a la dreta i seguim la mateixa sender en ascens, en 800m s'arriba a l'enllaç amb el GR 7 (camí), continuant a l'esquerra, en poc es passa la masia el Collet, que continuant el camí asfaltat que ens portarà fins al càmping de Mariola. Davant de la porta del càmping ix un sender pels camps en direcció NE, a uns 790m arribem a un camí que seguint a l'esquerra i passant per unes explotacions agrícoles arribem a una cadena que continuarem recte i en ascens deixant un camí a la dreta. En uns 300 m s'arriba a un encreuament on tindrem la possibilitat de continuar recte o desviar-nos a veure la Cova del Bolumini.
Seguim pel camí uns 300m gaudint de les vistes fins a trobar-nos a la dreta amb un sender que va ascendint a poc a poc fins a conduir-nos al cim del Portí (1084 m.) des d'on podem contemplar les vistes de la Blasca, el Maigmó i Montcabrer. Continuem pel sender baixant el cim en direcció NE, travessant la cresta per escarpats penyals fins a trobar-nos de front amb una enorme construcció en ruïnes, la Cava de Don Miguel.
En aquest punt enllacem amb el PR-CV 104 Agres-Cava Don Miguel per on descendirem durant uns 300m en direcció a Agres fins a arribar a la pista forestal, per on continuarem el descens de manera més suportable durant uns 2 Km fins a arribar al Refugi Zamorano. Ho deixarem a l'esquerra per a travessar el pàrquing de l'Àrea Recreativa del Molí Mató. Saltant la cadena continuarem el camí de l'esquerra durant uns 400m fins a arribar a la Font del Molí Mató, on podrem descansar i refrescar-nos amb l'aigua d'aquesta font. Passant per davant dels paellers ens trobem amb un sender que és el que ens conduirà de retorn a Alfafara.
Després del refrescant descans comencem a ascendir per davant dels paellers i mirant cap amunt podem anar observant el camí recorregut però des de menys altitud. Durant el recorregut d'aquest sender, podem endinsar-nos en els barrancs per a contemplar les vistes i les diferents agrupacions de flora, com són els carrascars i els grups més vells dels pins presents. Després d'uns 1600 m arribem al barranc de la Penya la Tosca, per on començarem a anar en descens per sobre del Tossalet, i observant a l'esquerra les magnifiques vistes del barranc. Continuant descendint pel vessant esquerre del Tossalet (tram amb bastant pendent i molta pedra solta, la qual cosa li augmenta la dificultat a la sender). Arribem a uns camps que no estan treballats i vorejant-los a uns altres ja treballats fins a arribar a un camí asfaltat, (camí Agres- Alfafara), sense deixar aquest camí passarem per davant del dipòsit d'aigua i al final de la rampa estarem ja a Alfafara, que pel carrer de Santa Cecilia i passant per la Font estarem en el punt d'inici del recorregut